Wprowadzanie konsumentów w błąd przez spółkę wakacje.pl
Zarzut wprowadzania konsumentów w błąd usłyszała spółka wakacje.pl. Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) firma w sposób niewłaściwy prezentowała ceny swoich ofert.
Wakacje.pl to portal, który zamieszcza na swojej stronie internetowej oferty imprez turystycznych pochodzących od różnych biur podróży. Z monitoringu UOKiK-u wynika, że spółka zaniżała ceny blisko 2/3 ofert, a w około 10 procentach przypadków ceny były wyższe. Wprowadzało to konsumenta w błąd. [czytaj więcej]
https://twitter.com/UOKiKgovPL/status/1620333440624365568
„Cena to jedno z podstawowych kryteriów, które bierzemy pod uwagę, planując jakikolwiek wyjazd. Przedsiębiorcy mają obowiązek o niej rzetelnie informować, uwzględniać wszystkie jej elementy i dbać o aktualność. Niepełne lub nieaktualne ceny (w wynikach wyszukiwania) mają też wpływ na wyniki sortowania ofert według kryterium od najtańszej oraz wyniki ich filtrowania w określonym przedziale cenowym. W efekcie konsumenci mogą otrzymać wyniki wprowadzające w błąd. Na przykład rzeczywiście najtańsza oferta może się znaleźć na dalekim miejscu. Może to utrudniać dokonanie optymalnego wyboru usługi” – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
– Cena to jedno z podstawowych kryteriów, które bierzemy pod uwagę, planując wyjazd. Przedsiębiorcy mają obowiązek rzetelnie o niej informować, uwzględniać wszystkie jej elementy i dbać o aktualność – mówi Tomasz Chróstny, Prezes #UOKiK pic.twitter.com/d9P3yS63vY
— UOKiK (@UOKiKgovPL) January 31, 2023
Spółce grozi kara do 10 procent rocznego obrotu.
TV Trwam News