fot. twitter.com/UOKiKgovPL

Wprowadzanie konsumentów w błąd przez spółkę wakacje.pl

Zarzut wprowadzania konsumentów w błąd usłyszała spółka wakacje.pl. Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) firma w sposób niewłaściwy prezentowała ceny swoich ofert.

Wakacje.pl to portal, który zamieszcza na swojej stronie internetowej oferty imprez turystycznych pochodzących od różnych biur podróży. Z monitoringu UOKiK-u wynika, że spółka zaniżała ceny blisko 2/3 ofert, a w około 10 procentach przypadków ceny były wyższe. Wprowadzało to konsumenta w błąd. [czytaj więcej]

https://twitter.com/UOKiKgovPL/status/1620333440624365568

„Cena to jedno z podstawowych kryteriów, które bierzemy pod uwagę, planując jakikolwiek wyjazd. Przedsiębiorcy mają obowiązek o niej rzetelnie informować, uwzględniać wszystkie jej elementy i  dbać o aktualność. Niepełne lub nieaktualne ceny (w wynikach wyszukiwania) mają też wpływ na wyniki sortowania ofert według  kryterium od najtańszej oraz wyniki ich filtrowania w określonym przedziale cenowym. W efekcie konsumenci mogą otrzymać wyniki wprowadzające w błąd. Na przykład rzeczywiście najtańsza oferta może się znaleźć na dalekim miejscu. Może to utrudniać dokonanie optymalnego wyboru usługi” – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Spółce grozi kara do 10 procent rocznego obrotu.

TV Trwam News

drukuj
Tagi: ,

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl