Warszawski rynek reklamy pod lupą UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy na warszawskim rynku reklamy nie doszło do porozumienia ograniczającego konkurencję. Postępowanie wyjaśniające dotyczy spółek AMS oraz Stroer Polska.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się rynkowi reklamy w Warszawie. Analizuje, w jaki sposób ten rynek funkcjonuje i w jaki sposób może wpłynąć na niego tzw. uchwała krajobrazowa, podjęta przez radę miasta stołecznego Warszawy.
– Badamy, czy jej skutkiem nie będzie faworyzowanie konkretnych podmiotów na lokalnym rynku reklamy zewnętrznej, w szczególności AMS SA, a także wyeliminowanie z rynku dużej liczby przedsiębiorców, obecnie na nim funkcjonujących – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zebrany do tej pory materiał dał podstawy, by wszcząć kolejne postępowanie wyjaśniające. Dotyczą one firm AMS oraz Stroer Polska.
– Postępowanie to ma na celu ustalenie, czy pomiędzy spółkami nie doszło do zawarcia porozumienia ograniczającego konkurencję, w szczególności podziału rynku reklamy w Warszawie. Chcemy w tym celu zbadać okoliczności wieloletniej współpracy pomiędzy AMS i Stroer – tłumaczy prezes UOKiK.
Jeśli potwierdzą się podejrzenia UOKiK o naruszeniu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, wszczęte zostanie postępowanie antymonopolowe. Przedsiębiorcy mogą usłyszeć zarzuty.
TV Trwam News