Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę na Pocztę Kwiatową
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Pocztę Kwiatową karę wynoszącą ponad 1,6 miliona złotych. Przyczyną jest stosowanie niedozwolonego postanowienia umownego.
Poczta Kwiatowa nie wywiązywała się w terminie z dostarczeniem kwiatów bądź innych upominków.
– Przedsiębiorca przez sześć lat stosował niedozwoloną klauzulę, nie gwarantując dostarczenia na czas kwiatów, upominków w dni szczególnego zapotrzebowania na jego usługi, tak jak Dzień Babci, Dzień Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki czy Dzień Ojca. Wyłączenie gwarancji w sześć najpopularniejszych świąt miało na celu uwolnienie się od odpowiedzialności odszkodowawczej za niewykonanie usługi i jednocześnie naruszało interesy konsumentów – wyjaśnił Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Powodowało to, że osoby, które chciały, by upominek na czas trafił do ich bliskich, a tak się nie stało, były narażone na szkody emocjonalne. Przedsiębiorca, który działa na polskim rynku od ponad 20 lat powinien być odpowiednio przygotowany, by upominki na czas trafiały do odbiorców.
– Dla klientów jest to szczególnie istotne, aby przesyłka dotarła do adresata w konkretnym dniu, zwłaszcza gdy przedsiębiorca do tego zachęca. Jeśli Poczta Kwiatowa nie jest w stanie zrealizować zamówień w terminie, powinna ograniczyć ich przyjmowanie lub informować o braku możliwości dostarczenia kwiatów na czas – wskazał Tomasz Chróstny.
Za długotrwałe stosowanie naruszającego interesy konsumentów postanowienia wzorca umowy prezes UOKiK nałożył na Pocztę Kwiatową karę pieniężną w wysokości ponad 1,6 mln złotych.
TV Trwam News/PAP