fot. twitter.com/UOKiKgovPL

UOKiK powołał specjalny zespół do monitorowania cen w internecie i sklepach stacjonarnych

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów powołał specjalny zespół do monitorowania cen w internecie i sklepach stacjonarnych.

To odpowiedź na nieuczciwe praktyki. Platformy internetowe w ostatnim czasie zawyżają ceny oferowanych produktów. Dotyczy to m.in. masek, mydeł i preparatów mających chronić przed zarażeniem koronawirusem.

Od ubiegłym tygodniu UOKiK wyeliminował z rynku ponad 50 tysięcy ofert wprowadzających klientów w błąd – mówi prezes Urzędu Tomasz Chróstny.

– W ciągu ostatnich dwóch tygodni napływa do nas coraz więcej informacji dotyczących praktyk nieuczciwych przedsiębiorców, przede wszystkim w zakresie ofert wprowadzających konsumentów w błąd. W tym czasie choćby z samego portalu Allegro udało nam się wyeliminować ponad 50 tysięcy ofert wprowadzających konsumentów w błąd. Regularnie w okresach co dwa-trzy dni  będziemy prowadzili w tych samych placówkach weryfikację cen – na ile ceny idą w górę. W przypadku, gdy sprzedający będą stosowali wyższe ceny, będziemy podejmowali bądź to działania związane z naszymi uprawnieniami, bądź to rozszerzenie działań. Będziemy wówczas wnioskowali o dodatkowe mechanizmy sankcjonujące tego typu praktyki – podkreśla Tomasz Chróstny.

UOKiK zachęca konsumentów do zgłaszania nieuczciwych praktyk na specjalną infolinię lub drogą mailową.

Urząd świadczy bezpłatne porady prawne w zakresie praw konsumentów.

RIRM

drukuj