UOKiK ostrzega przed spółką PGT
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed oferującą usługi telekomunikacyjne spółką PGT, działająca pod nazwą „Telefonia Polska Razem”. Jak wskazuje Urząd, spółka podaje się za operatora, z którym klient ma aktualnie zawartą umowę. W rzeczywistości klient zmienia operatora i zawiera nową umowę.
Przedstawiciele spółki często zabierają wszystkie dokumenty podpisane przez klienta. Do UOKiK-u wpłynęło już blisko 200 skarg dotyczących praktyk spółki PGT w Warszawie. Głównie są to skargi od osób starszych i ich rodzin.
Agnieszka Ciucias, zastępca dyrektora delegatury UOKiK w Poznaniu, apeluje o ostrożność.
– Konsumenci orientują się, że zawarli umowę z nowym usługodawcą dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury lub gdy skontaktuje się z nimi dotychczasowy operator. Najczęściej ma to miejsce już po upływie czternastodniowego terminu na odstąpienie od umowy. Jest to kolejne postępowanie urzędów, w którym mamy do czynienia z opisanym sposobem działania. Stąd nasz apel, zwłaszcza do seniorów, aby zachowali szczególną ostrożność w sytuacji otrzymania telefonicznej propozycji zmiany umowy telekomunikacyjnej. Jeżeli nie jesteśmy pewni, kto do nas telefonował, warto zadzwonić do dotychczasowego operatora, żeby upewnić się, że to on się z nami kontaktował – tłumaczy Agnieszka Ciucias.
Praktyki PGT pod kątem zgodności z przepisami prawa telekomunikacyjnego analizuje także Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Działania UKE dotyczą m.in. pobierania przez PGT opłaty wyrównawczej, która ma rekompensować otrzymane ulgi.
RIRM/PAP