Rzecznik finansowy złożył pierwszy pozew ws. GetBack
Rzecznik finansowy Mariusz Golecki interweniuje w sprawie GetBack. Złożył pozew w imieniu klienta Idea Banku. To pierwszy pozew rzecznika finansowego w sprawie GetBack.
– W piątek wszczęliśmy postępowanie, złożyliśmy pozew przeciwko bankowi Idea. Sprawa jest bulwersująca – mówił Mariusz Golecki.
Oszukany mężczyzna to klient Idea Banku, który namówiony przez bank kupił obligacje spółki GetBack. W momencie nabywania obligacji miał 85 lat.
– Ta osoba została wprowadzona w błąd. On udał się po prostu do banku, żeby wyciągnąć z konta pieniądze w celu zaspokojenia swoich codziennych potrzeb i w banku został nakłoniony. Pracownik banku nakłonił go skutecznie do tego, żeby zainwestował 50 tysięcy złotych swoich oszczędności, które posiadał w ten produkt – tłumaczył Rzecznik Finansowy.
Rzecznik Finansowy ma nadzieję na pozytywne rozwiązanie sprawy. Liczy, że mężczyzna będzie w stanie odzyskać pieniądze. Ale to jedna z wielu spraw. Do Rzecznika Finansowego trafiło 850 wniosków o interwencję.
– Z bankiem istniał problem od dawna. Na jesieni wydałem decyzję o nałożeniu kary na Idea Bank w związku z tym, że bank systematycznie nie udzielał odpowiedzi na żądania dotyczących właśnie informacji związanych z oferowaniem obligacji GetBack. Skala problemu jest porażająca, ale także i bulwersuje, właśnie jeśli chodzi o zakres nadużycia czy stopień nadużycia tego zaufania w stosunku do klienta – zwrócił uwagę.
W aferze GetBack pokrzywdzonych zostało 10 tys. osób. Straty w skali całego kraju szacuje się na 2 miliardy złotych.
Więcej informacji można znaleźć [tutaj].
***
Oświadczenie Idea Banku nadesłane do redakcji:
„Idea Bank nie komentuje indywidualnych procesów sądowych, ani decyzji instytucji państwowych w tym zakresie. Jednocześnie pragniemy ponownie podkreślić, że zależy nam na tym, aby wszystkie kwestie związane z funkcjonowaniem Spółki GetBack oraz dystrybucją związanych z nią instrumentów finansowych zostały dogłębnie przeanalizowane i wyjaśnione.
Przypominamy, że GetBack był zdrową spółką jeszcze w marcu 2016 roku, gdy został sprzedany przez Idea Bank nowym właścicielom. Wtedy też strategia zrównoważonego rozwoju, która zakładała spokojny wzrost i zwiększanie udziału w rynku została porzucona. Dwa lata wystarczyły, aby nowa i agresywna strategia doprowadziła GetBack do upadku kosztem wszystkich posiadających obecnie status pokrzywdzonego w prowadzonych przez Prokuraturę działaniach, w tym Idea Banku.
Od 2018 roku Bank szczegółowo wyjaśnia poszczególne transakcje sprzedażowe. Zespół ds. reklamacji analizuje każdy z przypadków indywidualnie, a w sytuacjach bezspornych rozwiązuje sprawy polubownie. Do tej pory Idea Bank S.A. skierował zaproszenia do ugodowych mediacji do 158 osób. Do dziś wypłaciliśmy łącznie ok. 8,8 mln zł.
Pozostajemy w stałym kontakcie z organami nadzoru i właściwymi służbami przekazując zgodnie z wezwaniami informacje, wyjaśnienia oraz przedstawiając swoje stanowisko w zakresie formułowanych pytań, merytorycznie odnosząc się do podnoszonych okoliczności faktycznych i wniosków”.
TV Trwam News