fot. M. Borawski

Rząd m.in. o zmianach w ustawie o emeryturach

Rząd zajmie się dziś m.in. projektem ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego i propozycją zmian w ustawie o emeryturach, do których prawo zostało zawieszone. Ministrowie mają też rozmawiać m.in. o budowie gazociągu łączącego Polskę ze Słowacją.

Projekt ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego zakłada ujednolicenie standardów obsługi zgłoszeń alarmowych, obowiązek ewidencjonowania przez trzy lata m.in. danych osób zgłaszających zdarzenie oraz określenie wymagań stawianych operatorom numerów alarmowych. W myśl przygotowanego przez resort administracji i cyfryzacji projektu wszystkie Centra Powiadamiania Ratunkowego (CPR) w kraju mają pracować według tych samych procedur.

W Centrach ma być wykorzystywany jeden system teleinformatyczny. Projekt ujednolica także szkolenia operatorów numerów alarmowych oraz procedury obsługi zgłoszeń alarmowych. Rząd zajmie się też projektem ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu od 1 października 2011 r. do 21 listopada 2012 r. Ma on na celu zmianę przepisów, zgodnie z którymi świadczenie zostało zawieszone, jeśli emeryt nie rozwiązał stosunku pracy z pracodawcą, u którego pracował przed nabyciem prawa do emerytury.

Ministrowie mają ponadto rozmawiać dziś o planowanej umowie pomiędzy Polską i Słowacją w sprawie budowy gazociągu łączącego polski i słowacki system przesyłowy. Koszt interkonektora szacuje się na 1,3 mld zł. W marcu premier Donald Tusk rozmawiał o tej inwestycji z szefem rządu Słowacji Robertem Fico.

Systemy gazowe Polski i Słowacji nie są obecnie bezpośrednio połączone. Interkonektor ma być elementem gazowego korytarza północ-południe, który połączy powstający terminal LNG w Świnoujściu, przez południową Polskę, Czechy, Słowację i Węgry, z planowanym terminalem gazu skroplonego na chorwackiej wyspie Krk. Rząd ma zająć się dziś również projektem uchwały, zgodnie z którą na program budowy dróg lokalnych, tzw. schetynówek, będzie przeznaczone 1,95 mld zł, a nie 2,7 mld zł. Oznacza to, że w 2014 r. przebudowanych będzie nie ok. 2,4 tys. km dróg, a ok. 600 km.

PAP

drukuj