fot. pl.wikipedia.org

Podpisano umowę m.in. na prowadzenie nadzoru nad przebudową stołecznej linii średnicowej

W Warszawie podpisano dziś wartą 22 mln zł umowę na wykonanie dokumentacji projektowej oraz prowadzenie nadzoru nad przebudową stołecznej linii średnicowej. Łączy ona węzłowe stacje Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślił, że jest to jedna z najważniejszych inwestycji wartego ponad 66 mld zł Krajowego Programu Kolejowego.

Wskazał, że w znaczącym stopniu przyczyni się do tego, aby podróż polskimi kolejami była bezpieczna, komfortowa i przewidywalna w czasie.

Z kolei minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński zaznaczył, że przebudowa stołecznej linii średnicowej to projekt, który integruje transport kolejowy oraz miejski i jest ważny także dla komunikacji międzynarodowej.

– To jest jakby aorta systemu komunikacyjnego w Warszawie. Od tego jak to zaprojektujemy i jak to zrealizujemy będzie zależała sprawność komunikacji w Warszawie w całym węźle, ale będzie to miało również wpływ na całą Polskę, m.in. na Centralny Port Komunikacyjny. Teraz przekazujemy pałeczkę projektantom, nadzorowi, ale my też będziemy się bacznie przyglądali, żeby ta praca była wykonana jak najlepiej. Nie ukrywam, że chcielibyśmy się tym projektem w przyszłości chwalić. Pokazać jak myśl techniczna, projektowa, jak nasi eksperci potrafią tego typu przedsięwzięcia realizować – akcentował Jerzy Kwieciński.

Wartość przebudowy linii średnicowej w Warszawie to ok. 1 mld zł, z czego ok. 3\4 tej kwoty zostanie sfinansowanych z funduszy unijnych. Prace w większości zrealizowane zostaną przez polskie firmy.

Według zapowiedzi prezesa PKP PLK Ireneusza Merchela, do końca roku wykonawca ma przedstawić warianty przebudowy linii średnicowej.

W 2019 r. spółka ogłosi przetarg na prace budowlane, które mają się rozpocząć rok później. Zgodnie z harmonogramem inwestycja ma być gotowa w 2023 r.

RIRM

drukuj