fot. PAP/Bartłomiej Zborowski

Poczta Polska sprzedała 3 mln książek w 2020 r.

Poczta Polska sprzedała w swoich placówkach 3 mln książek w 2020 r. – poinformowała spółka. Największym zainteresowaniem cieszyła się oferta skierowana do dzieci i młodzieży.

Jak wskazano w informacji prasowej, w 2020 r. Poczta Polska „zanotowała łączną sprzedaż wydawnictw na poziomie 3 mln egzemplarzy”.

Największym zainteresowaniem cieszyła się oferta adresowana do dzieci i młodzieży – zaznaczono. Wśród pozycji dla tej grupy znalazły się: łamigłówki, albumy z naklejkami, kolorowanki, a także praktyczne kompendia wiedzy lingwistycznej i matematycznej.

„Łączna sprzedaż dla tej grupy odbiorców wyniosła 2 mln egzemplarzy” – czytamy.

Z kolei w gronie najpopularniejszych i najchętniej kupowanych tytułów adresowanych dla czytelników dorosłych znalazła się „Polska niezwykła” – praktyczny przewodnik z atlasem, zawierający zbiór atrakcyjnych turystycznie miejsc w kraju.

„Duże zainteresowanie przewodnikiem wskazywać może na to, że czytelnicy, po zakończeniu pandemii, mają zamiar powrócić do aktywności turystycznej i już dziś planują swoje podróże” – oceniono.

Jak podano, w kategorii literatury obyczajowej najlepiej sprzedawały się „Podróż Cilki” oraz „Tatuażysta z Auschwitz”.

„Książki te już po raz kolejny znajdują się w czołówce tytułów najchętniej nabywanych w sieci dystrybucyjnej Poczty Polskiej” – napisano.

Dodano, że zainteresowaniem czytelników cieszyły się też: wydawnictwa kulinarne, bibliografie, wydawnictwa religijne, poradniki z dziedziny medycyny naturalnej.

„Łączna sprzedaż literatury dla osób dorosłych w 2020 r. wyniosła prawie 1 mln egzemplarzy” – wskazano.

Jak podano, sieć dystrybucyjna spółki to ok. 7 500 placówek, z czego blisko 5 300 zlokalizowanych jest w małych miejscowościach.

PAP

drukuj