PLK podpisały umowy na opracowanie studium wykonalności dla modernizacji linii Tłuszcz – Ostrołęka oraz Kutno – Płock – Sierpc
Resort infrastruktury zapowiada modernizację dwóch kolejnych linii kolejowych. Na trasie Tłuszcz – Ostrołęka oraz na odcinku Kutno – Płock – Sierpc. We wtorek zostały podpisane pierwsze umowy.
W ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Polsce łącznie zmodernizowanych zostanie około 5 tys. kilometrów linii kolejowych. Częścią tego planu jest odcinek Tłuszcz – Ostrołęka. Pociągi pasażerskie mają rozwijać tutaj prędkość 160 km/h.
– Za kilka lat, wsiadając w Ostrołęce w pociąg, np. szybkim pociągiem Intercity, dojedziemy do Warszawy w godzinę czasu – podkreślił Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.
Nowe możliwości podróży koleją i przewozu towarów na północy #Mazowsze. PLK podpisały umowy na opracowanie studium wykonalności dla modernizacji linii #Tłuszcz – #Ostrołęka oraz #Kutno – #Płock – #Sierpc. Przeanalizowana zostanie m. in. budowa drugiego toru na tych trasach. pic.twitter.com/SQzrAqES4K
— PKP PLK SA (@PKP_PLK_SA) June 2, 2020
Drugi odcinek, który planuje zmodernizować spółka, to Kutno – Płock – Sierpc. Tutaj pociągi pojadą wolniej, ale wciąż szybko – tłumaczył wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
– To będzie 100 – 120 km/h dla przewozów pasażerskich i 80 – 100 km/h dla przewozów towarowych – mówił.
We wtorek spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowy na opracowanie studiów wykonalności dla obu tych inwestycji.
– Mające na celu przeanalizowanie wszystkich możliwych wariantów, aby jak najlepiej zmodernizować linię kolejowe. Tak, aby podnieść ich prędkość techniczną i dla przewozów pasażerskich, i dla przewozów towarowych – wskazał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
Wicemin. A. #Bittel: „Dzisiaj podpisujemy umowy na studium wykonalności dla linii kolejowej Ostrołęka-Tłuszcz i Kutno-Sierpc. To prace przygotowawcze, dzięki którym można będzie umieścić realizację tych inwestycji w przyszłej perspektywie budżetu UE”#ŁączymyPolskę @PKP_PLK_SA pic.twitter.com/EnspoGWgvt
— Szymon Huptyś (@SzHuptys) June 2, 2020
Umowa pozwoli na opracowanie jak najlepszej oferty, która zagwarantuje odpowiednią przepustowość na tych odcinkach, a także przyniesie korzyść przewoźnikom pasażerskim, towarowym i samym pasażerom.
TV Trwam News