fot. twitter.com/PKP_PLK_SA

PLK podpisały umowy na opracowanie studium wykonalności dla modernizacji linii Tłuszcz – Ostrołęka oraz Kutno – Płock – Sierpc

Resort infrastruktury zapowiada modernizację dwóch kolejnych linii kolejowych. Na trasie Tłuszcz – Ostrołęka oraz na odcinku Kutno – Płock – Sierpc. We wtorek zostały podpisane pierwsze umowy.

W ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Polsce łącznie zmodernizowanych zostanie około 5 tys. kilometrów linii kolejowych. Częścią tego planu jest odcinek Tłuszcz – Ostrołęka. Pociągi pasażerskie mają rozwijać tutaj prędkość 160 km/h.

– Za kilka lat, wsiadając w Ostrołęce w pociąg, np. szybkim pociągiem Intercity, dojedziemy do Warszawy w godzinę czasu – podkreślił Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.

Drugi odcinek, który planuje zmodernizować spółka, to Kutno – Płock – Sierpc. Tutaj pociągi pojadą wolniej, ale wciąż szybko – tłumaczył wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

– To będzie 100 – 120 km/h dla przewozów pasażerskich i 80 – 100 km/h dla przewozów towarowych – mówił.

We wtorek spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowy na opracowanie studiów wykonalności dla obu tych inwestycji.

– Mające na celu przeanalizowanie wszystkich możliwych wariantów, aby jak najlepiej zmodernizować linię kolejowe. Tak, aby podnieść ich prędkość techniczną i dla przewozów pasażerskich, i dla przewozów towarowych – wskazał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Umowa pozwoli na opracowanie jak najlepszej oferty, która zagwarantuje odpowiednią przepustowość na tych odcinkach, a także przyniesie korzyść przewoźnikom pasażerskim, towarowym i samym pasażerom.

TV Trwam News

drukuj