Minister Kultury próbuje ratować TVP
Stworzenie Funduszu Misji Publicznej, opodatkowanie prywatnych nadawców oraz wyeliminowanie reklam z TVP to pomysły jakie na media publiczne ma Minister Kultury i dziedzictwa Narodowego.
Resort którym kieruje minister Bogdan Zdrojewski prowadzi prace nad projektem dotyczącym finansowania mediów publicznych. Jednak pomysł eliminacji reklam spotkał się już z krytyką władz TVP. Juliusz Braun, prezes telewizji stwierdził, że jest on oderwany od realiów. Dodał, że ta informacja spowodowała realne zagrożenie stabilności rynku reklamowego.
Poseł Barbara Bubula była członek KRRiT mówi, że pomysł zmniejszenia czasu reklamowego musi być poprzedzony znalezieniem innego źródła finansowania. Pomysł nie ma na celu destabilizacji rynku reklam. Chodzi o istnienie bądź nie mediów publicznych w Polsce. – akcentowała posłanka.
Poseł dodała, że dobrym rozwiązaniem byłoby ustanowienie powszechnej opłaty audiowizualnej. Jest ono stosowane w większości krajów. Taki abonament mógł by być niższy o połowę od obecnego. Można to powiązać z innymi dochodami do budżetu państwa. Takie rozwiązania stosuje np. Francja. Tam pieniądze dla publicznej telewizji Francuskiej wpływają z opłat wnoszonych przez telewizje prywatne np. z tytułu podatku od reklamy. – komentuje posłanka.
Ubiegły rok TVP zamknęła stratą w wysokości 88 mln zł. Plan na ten rok przewiduje stratę 60 mln zł. Tylko w pierwszym półroczu strata spółki wyniosła już 10 mln zł.