Małe Centra Nauki Kopernik
Nauka jest bardziej efektywna w połączeniu z zabawą, dlatego w Polsce powstaną Małe Centra Nauki Kopernik. To jeden z projektów Polskiego Ładu.
Zabawa to świetny sposób na efektywną naukę dla dzieci.
– Dzieci czują potrzebę nauki w innej formie, w formie rozrywki. Nauki, którą można dotknąć, zobaczyć oraz poczuć – mówi Maja Banaszczyk z Centrum Nauki Experyment w Gdyni.
Jednym z miejsc, gdzie można bawiąc – uczyć, jest Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Podobne rozwiązania będą zastosowane również w mniejszych miejscowościach, poprzez Małe Centra Nauki Kopernik.
– Małe Centra Nauki Kopernik są przeniesieniem bardzo dobrych doświadczeń dużego Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Doświadczeń związanych z tym, że młodym ludziom oferuje się możliwość eksperymentowania. Miejsca, które staje się swoistym laboratorium – przystępnym dla młodego, niedoświadczonego poszukiwacza prawdy – wyjaśnia Radosław Brzózka, szef gabinetu politycznego ministra edukacji i nauki.
Ponadto w 32 miejscowościach w Polsce powstaną lokalne minicentra nauki, do których przeniesione zostaną najlepsze doświadczenia edukacyjne i wystawiennicze warszawskiego Centrum Nauki Kopernik.
– Centra nauki popularyzują m.in. wiedzę inżynieryjną związaną z konstruowaniem, a więc są wielką pomocą dążenia do tego, aby w młodym pokoleniu rozwijać kompetencje, które są szczególnie potrzebne polskiej przedsiębiorczości – dodaje Radosław Brzózka.
Instytucje naukowe powinny współpracować z przedszkolami i szkołami. Ważne jest przygotowanie różnorodnej oferty dla poszczególnych grup wiekowych – podkreśla Lilianna Gołaszewska z gdyńskiego Centrum Nauki Experyment.
– Weszliśmy w nowy rok energicznie. Przygotowaliśmy cztery wyspecjalizowane pracownie edukacyjne, w ramach których dzieci już od przedszkola mogą nas odwiedzić, wyruszyć w misję na Marsa i zamienić się na moment w małego chemika – tłumaczy Lilianna Gołaszewska.
Do 2024 roku ma powstać 70 Małych Centrów Nauki Kopernik o wartości 350 mln zł.
TV Trwam News