fot. RadioMaryja.pl

Dystans wobec nowych technologii

Aż 58 proc. z nas nie rzuca się do sklepu po nowy smartfon czy telewizor. Do nowinek podchodzimy ostrożnie i czekamy, aż walory urządzenia będą już dobrze rozpoznane. Kiedy jednak już kupimy sprzęt, to korzystamy z niego intensywnie – pisze „Rzeczpospolita”.

Jak informuje gazeta, w ciągu ostatnich 30 dni 31 proc. konsumentów w naszym kraju korzystało z domowych urządzeń do gier wideo, 29 proc. ze smartwatchy, a 24 proc. z opaski fitness.

„Chętnie sięgaliśmy też po inteligentne urządzenia: 54 proc. z nas używało telewizorów smart, 26 proc. – sterowanego oświetlenia, a 22 proc. robotów sprzątających” – wynika z badań GfK – an NIQ Company, które publikuje „Rzeczpospolita”.

Dziennik podkreśla, że na rynku technologicznym co chwilę pojawiają się nowinki, które mają ułatwić życie użytkownikom.

„Jednak polscy konsumenci podchodzą do nich z pewną rezerwą. Z raportu TrendKey wynika, że aż 58 proc. badanych woli wstrzymać się z zakupem nowoczesnego urządzenia do momentu, gdy jego skuteczność i niezawodność zostaną potwierdzone” – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, dyrektor w GfK – an NIQ Company.

Jak twierdzi Piotr Kawecki, prezes ITBoom, o ile polskie kompetencje biznesowe i usługi profesjonalne w obszarze IT mamy dużo bardziej rozwinięte niż inne kraje Europy Zachodniej, o tyle nie do końca idzie to w parze z poziomem świadomości technologicznej mieszkańców naszego kraju.

„Wciąż jesteśmy mniej zamożni, a co za tym idzie – widać różnicę w otwartości i chęci korzystania z nowoczesnych technologii np. w pokoleniu 50+. Starsi Polacy są dużo bardziej zamknięci na zmianę i edukację technologiczną niż np. ma to miejsce w Niemczech, Francji czy Holandii” – wyjaśnia prezes ITBoom.

PAP

drukuj
Tagi:

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl