fot. PAP/Marcin Obara

Dr P. Pasionek: Kiedy wyprzedane obcym podmiotom media wrócą w polskie ręce?

Trzech największych wydawców prasy w Polsce: Bauer, Ringier Axel Springer oraz Verlagsgruppe Passau, opanowało trzy czwarte polskiego rynku prasy. Z wydawanych na polskim rynku gazet przenika do społeczeństwa niemiecka narracja rzeczywistości – pisze w „Naszym Dzienniku” dr Paweł Pasionek, medioznawca.

Zarządzający zagranicznymi koncernami medialnymi w naszym kraju chcą w jak największy sposób wpływać na polską politykę i życie społeczne – zaznacza dziennikarz i dziekan Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu.

Świadczy o tym ujawniona ostatnio instrukcja szefa Ringier Axel Springer Marka Dekana, który dał polskim dziennikarzom grupy Onet – RASP (Ringier Axel Springer Polska – przyp. RIRM) jasne wytyczne dotyczące tego, jak powinni opisywać funkcjonowanie Polski w ramach Unii Europejskiej. Takie informacje są rozsyłane przez Dekana do redakcji wchodzących w skład RASP co tydzień” – wskazuje na łamach „Naszego Dziennika” dr Paweł Pasionek.

Patriotyzm jest postawą, bez której trudno jest brać odpowiedzialność za funkcjonowanie państwa. Są jednak w Polsce media, gdzie patriotyzm jest wyszydzany – pisze medioznawca.

Antypolskie mity są w niektórych mediach uporczywie powtarzane, by zwalczać tych, którzy nie akceptują socliberalizmu. Chociażby ciągle powracające określanie niemieckich obozów koncentracyjnych z czasu II wojny światowej mianem >>polskich obozów<< nie jest jedynie wynikiem braków w wykształceniu dziennikarzy i polityków, ale bywa świadomym uderzaniem w polskość” – podkreśla dr Pasionek.

Jednym z częściej podejmowanych wątków w mediach liberalnych jest wiara. Niestety, ten temat jest poruszany nie po to, by ludzi prowadzić do Boga, ale ich od Niego odwodzić – czytamy w „Naszym Dzienniku”.

Raport Papieskiego Stowarzyszenia Pomoc Kościołowi w Potrzebie dotyczący przestrzegania wolności religijnej z 2014 r. umieszcza tygodnik >>Newsweek<< obok antyklerykalnych pism >>Nie<< oraz >>Fakty i Mity<< jako ten, którego publikacje są >>elementem świadomej kampanii antyklerykalnej<<. Co wymowne, także raport Papieskiego Stowarzyszenia Pomoc Kościołowi w Potrzebie z 2016 r. wymienia redaktora naczelnego >>Newsweeka<< jako tego, który w dysputach publicznych próbuje dyskredytować przeciwników politycznych ze względu na wyznawaną religię” – pisze medioznawca.

Całość artykułu dr. Pawła Pasionka pt. „Daleko od prawdy i polskości” w poniedziałkowym wydaniu „Naszego Dziennika”.

„Nasz Dziennik”/RIRM

drukuj