fot. pixabay.com

Dr I. Maj: Po nauce zdalnej wiele dzieci będzie wykazywało wycofanie z kontaktów społecznych, a szkoły będą musiały się z tym zmierzyć

Samotność, uzależnienie od sieci i zaburzenia zdrowia psychicznego – między innymi takie problemy wskazano wśród skutków nauczania zdalnego w czasie pandemii.

Raport pt. „Badania postaw wobec nauczania zdalnego” przygotowano na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka.  Na potrzeby raportu przebadano w sumie ponad 1100 uczniów w wieku 15-18 lat oraz około 1000 rodziców.

Wyniki zaprezentował dr Ireneusz Maj z Biura Rzecznika Praw Dziecka. Dyskusja była poświęcona kondycji uczniów, nauczycieli i rodziców podczas lockdownu.

Biuro Rzecznika Praw Dziecka podejmuje szereg interwencji dotyczących m.in. przeciwdziałaniu depresji czy po prostu samotności wśród dzieci i młodzieży.  Nauka online niestety pogłębia te zjawiska – wskazał dr Ireneusz Maj.

– W o wiele gorszej sytuacji są jedynacy oraz dzieci zamieszkujący miejsca, gdzie kontakt jest bardzo ograniczony i nie ma możliwości spotkania się z rówieśnikami z najbliższej okolicy. W tych przypadkach rzeczywiście problem jest widoczny, a w przełożeniu na pracę zdalną objawia się ukrywaniem za awatarami. Problem ten rzeczywiście będzie widoczny, ponieważ pojawia się trudność adaptacji do nowych warunków szkolnych, czyli tych normalnych. Wiele dzieci będzie wykazywało wycofanie z kontaktów społecznych, a szkoły będą musiały się z tym zmierzyć – powiedział dr Ireneusz Maj.

Z całym raportem można się zapoznać na stronie internetowej Rzecznika Praw Dziecka. [tutaj]

RIRM

drukuj