fot. PAP/Marcin Obara

Apel ZUS do przedsiębiorców o odbieranie listów

ZUS apeluje do przedsiębiorców, aby odbierali listy ws. indywidualnego numeru rachunku. 88 tys. z wysłanych 3,5 mln listów wróciło do ZUS jako korespondencja nieodebrana.

Jeden przelew do ZUS na indywidualny rachunek płatnika zastąpi trzy lub cztery dotychczasowe – kierowane na poszczególne rodzaje składek: m.in. na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne czy Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Zakład sam rozdzieli kwotę na poszczególne składniki albo zaliczy na zadłużenie, które ma płatnik.

ZUS przypomina, że bez nowego numeru rachunku od 1 stycznia 2018 r. nie będzie można opłacić składek – mówi rzecznik zakładu Wojciech Andrusiewicz.

– My będziemy ze swojej strony weryfikować, by ta korespondencja do nas wróciła, będziemy starali się skontaktować z przedsiębiorcami. Ale nasz apel: prosimy o otwieranie i czytanie korespondencji ZUS każdego przedsiębiorcę w tym kraju, ponieważ jest to informacja, która pozwoli funkcjonować i opłacać składki po nowym roku. Jeżeli jakimś przypadkiem odbiorca nie uzyskał listu, uznał, że go zwróci za pośrednictwem poczty, proszę skontaktować się bardzo szybko z ZUS-em – podkreśla Wojciech Andrusiewicz.

Informacji o indywidualnym numerze rachunku składkowego można zasięgnąć w każdej placówce ZUS.

Pod adresem internetowym www.eskladka.pl działa wyszukiwarka numerów rachunków składkowych.

RIRM

drukuj