A. Adamczyk: Połączono tunel w ciągu zakopianki
To historyczna chwila dla wszystkich drogowców w Polsce, połączony został drążony tunel w ciągu zakopianki – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak dodał, wybudowanie tunelu pozwoli kierowcom poruszać się bezpiecznie i komfortowo.
„Trudno dziwić się radości tych, którzy tutaj już od dawna pracują i drążą ten tunel. Trudno dziwić się, bo to przecież historyczna chwila dla wszystkich drogowców w Polsce – połączony został drążony tunel najdłuższy w Polsce – jeden z dwóch na zakopiance, jeden z dwóch równoległych obok siebie, które pozwolą zakopianką poruszać się bezpiecznie, przewidywalnie i wręcz komfortowo” – powiedział Andrzej Adamczyk w tunelu pod Małym Luboniem (Małopolska) w trakcie uroczystego przebicia pierwszej jego nitki powstającej w ciągu zakopianki.
Około południa spotkały się ekipy drążące tunel jednocześnie od strony północnej i południowej.
„Droga, która do tej pory cieszyła się najgorszą sławą w Polsce, staje się dzięki polskim inżynierom, naszym kontrahentom, partnerom biznesowym z Włoch – jedną z najbezpieczniejszych, najbardziej komfortowych dróg w Polsce” – mówił szef MI.
Jak przekazał, w tunelu wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie.
„Ten tunel, jak i cała dogra ekspresowa S7, w przyszłości Via Carpatia, już teraz budowana, to będą najbezpieczniejsze drogi wyposażone w nowoczesne systemy zarządzania, stertowania, powiadamiania kierowców o trudnościach na drodze” – powiedział Andrzej Adamczyk.
Dodał, że sieć dróg krajowych w Polsce staje się „motorem rozwoju gospodarczego, swoistym silnikiem w połączeniu z transportem kolejowym”.
„Polska (…) przesuwa się do czołówki krajów europejskich, biorąc pod uwagę możliwości komunikacyjne. Oczywiście dużo pracy jeszcze przed nami. Dzisiaj już jesteśmy piątym państwem w UE z największą ilością dróg ekspresowych i autostrad” – wskazał Andrzej Adamczyk.
Dwukomorowy tunel w ciągu budowanej S7 na odcinku Naprawa – Skomielna Biała, będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Docelowo obydwie nitki tunelu mają mieć 2,6 km długości. Koszt inwestycji to niemal miliard złotych, a realizuje ją włoska firma Astaldi z Rzymu.
PAP