Min. A. Adamczyk: Polskie budowy muszą napędzać polską gospodarkę
Polskie budowy muszą napędzać polską gospodarkę i zwiększać miejsca pracy – mówił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w Medyce (Podkarpackie) przy podpisaniu umowy na rozbudowę DK28. Inwestycja kosztuje blisko 100 mln zł.
„Dzięki tej decyzji (o rozbudowie DK28 – PAP) zwiększy się ilość miejsc pracy, a oto nam szczególnie chodzi w tym czasie pandemii koronawirusa” – mówił w czwartek minister.
Umowa na rozbudowę drogi krajowej nr 28 #Przemyśl – #Medyka w woj. podkarpackim podpisana.
Więcej➡ https://t.co/eRDcmAdlaD#podkarpackie #ŁączymyPolskę pic.twitter.com/ldBo5gUCaB— Ministerstwo Infrastruktury (@MI_GOV_PL) June 18, 2020
Jak zaznaczył, „polskie budowy muszą napędzać polską gospodarkę”.
„To musi być koło zamachowe. Te poszczególne budowy, te silniki rozwoju, działają. One nie zaprzestały działania ani na jeden dzień” – podkreślił.
Zadeklarował, że „wirus nie zatrzyma polskich budów; nie zatrzyma inwestycji drogowych i kolejowych”.
Podczas konferencji prasowej min. Andrzej Adamczyk przypomniał, że rozbudowę DK28 obiecywano od prawie 20 lat.
Min. @AMAdamczyk: „Nie tylko składamy deklaracje, ale #DotrzymujemySłowa. Osoby korzystające z przejścia granicznego w Medyce zyskają nową bezpieczną drogę”#PlanDudy #ŁączymyPolskę pic.twitter.com/wiwsEGP1Ho
— Szymon Huptyś (@SzHuptys) June 18, 2020
„Nie ma Polski A i B, jak mówili poprzednicy. Polska jest jedna. (…) Nie może być tak jak na odcinku z Przemyśla do Medyki, gdzie 20, czy kilkanaście lat mamiono, że ta droga zostanie przebudowana” – powiedział min. Andrzej Adamczyk.
Podpisanie umowy rozpoczyna rozbudowę drogi krajowej nr 28 między Przemyślem a przejściem granicznym w Medyce. Prace na liczącym 7 kilometrów odcinku potrwają 19 miesięcy. Mają kosztować blisko 100 mln zł. Zrealizuje je firma Eurovia Polska.
Rozbudowa ma zapewnić odpowiednie parametry nośności nawierzchni, poprawią warunki ruchu i bezpieczeństwa użytkownikom.
Inwestycja obejmuje m.in. rozbudowę istniejącej DK28 do dwóch pasów w każdym kierunku, z pasem dzielącym o szerokości 3,5 m. Jezdnia prawa dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną na długości 0,5 km na dojeździe do granicy będzie miała rozszerzenie do czterech pasów, a następnie do pięciu pasów ruchu w kierunku Ukrainy.
Dzięki rozbudowie wzmocniona zostanie nawierzchnia, wybudowane lub przebudowane zostaną chodniki i ciągi pieszo-rowerowe. Powstaną zatoki autobusowe, dodatkowe jezdnie i zjazdy umożliwiające dostęp do terenów zlokalizowanych przy drodze, a także miejsca do ważenia i kontroli pojazdów.
Dzisiaj wspólnie z ministrem infrastruktury @AMAdamczyk jesteśmy także na #budowa #obwodnica #Łańcut #DK94 #podkarpackie #ŁączymyPolskę @GDDKiA @MI_GOV_PL pic.twitter.com/CyVegR0Zkt
— GDDKiA Rzeszów (@GDDKiA_Rzeszow) June 18, 2020
Po uroczystości w Medyce minister infrastruktury wizytował budowę obwodnicy Łańcuta w ciągu DK94. Aktualnie zaawansowanie robót przekracza tam 36 proc. Prace idą zgodnie z harmonogramem. Nie ma zagrożeń, które groziłyby wstrzymaniem inwestycji lub wydłużeniem czasu realizacji.
Rozbudowę blisko sześciokilometrowego odcinka drogi krajowej nr 94 Łańcut-Głuchów, który będzie obwodnicą Łańcuta ma kosztować niemal 116 mln zł. Obwodnica zostanie przekazana do użytku we wrześniu 2021 r.
PAP