Min. A. Adamczyk: Tunel pod Świną to bardzo skomplikowane przedsięwzięcie technologiczne
305 m długości – tyle już ma drążony tunel pod Świną, który połączy wyspy Uznam i Wolin. Przejazd tunelem będzie możliwy jesienią przyszłego roku.
Tunel łączący wyspy Uznam i Wolin będzie najdłuższą przeprawą podwodną w Polsce.
– Tunel pod Świną to bardzo skomplikowane przedsięwzięcie technologiczne, ale normalne na świecie. Tarcza TBM to potężna maszyna, można powiedzieć wiertarka o długości ponad 100 metrów – mówił w radiowej Jedynce Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Cały tunel, z odcinkami tunelu wykonanego metodami stropowymi, będzie miał 1780 m długości.
– Dzisiaj już osiągnięto ponad 300 m, a dokładnie 305 m długości – wyjaśnił Andrzej Adamczyk
Do Świnoujścia, bez konieczności korzystania z promu, pojedziemy jesienią przyszłego roku. Koszt budowy tunelu to ponad 912 mln zł, z czego przeszło 775 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Resztę miasto Świnoujście dokłada z własnego budżetu.
TV Trwam News