fot. Mateusz Marek/Nasz Dziennik

TVP odpowie za promocję Biedronki przez premier Kopacz?

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjrzy się audycji w TVP, podczas której premier Ewa Kopacz promowała Biedronkę. To odpowiedź na wystąpienie posłów Prawa i Sprawiedliwości.

Na początku lipca premier na antenie TVP Info odpowiadała na pytanie dotyczące nałożenia podatku na sklepy wielkopowierzchniowe.

Kopacz skrytykowała ten pomysł i zaczęła zachwalać walory portugalskiej sieci handlowej. Kopacz przyznała, że sama robi zakupy w Biedronce, gdzie – jak podkreślała – „warzywa są super”!

Po tej audycji posłowie Maciej Małecki i Wojciech Zubowski wystosowali pismo do KRRiT w którym podkreślili, że program zawierał ukryty przekaz handlowy.

– W naszym piśmie przypomnieliśmy i wypunktowaliśmy te sytuacje, w których pan Jan Dworak w roku 2014 trzykrotnie ukarał za rzekomo ukryty przekaz handlowy Radio Maryja. W tamtym przypadku miało dojść rzekomo do promowania Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej. Rzecz zaskakująca, że dobre słowa o polskiej, katolickiej uczelni spotkały się z taką dziwną reakcją KRRiT. W związku z tym prosimy pana Jana Dworaka o to, aby odpowiedział, jakie działania podjął wobec tego, że premier polskiego rządu Ewa Kopacz, na antenie publicznej telewizji zachwalała sieć sklepów Biedronka – tłumaczy poseł Maciej Małecki.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji poinformowała niedawno posłów, że wystąpiła do TVP o przekazanie materiałów z nagraniem programu w którym uczestniczyła Ewa Kopacz.

Przypomnijmy, że eksperci wycenili na 7 mln zł promowanie w telewizji przez premier sieci Biedronka.

RIRM

drukuj