Radni bronią Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Sejmik Województwa Zachodniopomorskiego przegłosował blokadę prywatyzacji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. To apel do rządu o wstrzymanie sprzedaży firmy zagranicznym armatorom.

Prywatyzacja byłaby ogromną konkurencją dla polskich żeglarzy działających na Bałtyku. „Nie możemy pozwolić na działania, które grożą utratą tej firmy” – czytamy w dokumencie przyjętym głosami wszystkich radnych. Sprzedaż firmy wiąże się z jej likwidacją. „Nie możemy pozwolić na takie wrogie przejęcie” – mówi Krzysztof Zaręba, radny PiS.

– Każde przejęcie przez armatora zewnętrznego (czy duńskiego, czy niemieckiego) będzie się wiązało z likwidacją firmy. Sejmik Zachodniopomorski chce w swoim stanowisku ochronić PŻB. To są niezrozumiałe decyzje, tłumaczenie ministra Skarbu Państwa, że Unia Europejska wymusza takie działa jest niezasadne. Unia niczego nie wymusza. Trzeba się bronić tak, jak Niemcy. Oni pokazali, że bronią się przed polskimi firmami transportowymi (mówię o transporcie kołowym). Dlatego my musimy bronić polskiego rynku tym bardziej, że w regonie mamy PŻM z własnym armatorem promowym Unity Line, która nie została dopuszczona do procesu prywatyzacji – powiedział Krzysztof Zaręba.

Europoseł Marek Gróbarczyk, były minister gospodarki morskiej, mówi, że nawet politycy PO-PSL mają już dosyć rabunkowych rządów obecnego ministra, który niszczy gospodarkę morską i rynek naszego kraju.

– PO mówi, że dużą wagę przywiązuje do polityki regionalnej. Okazuje się, że jeśli minister nie będzie respektował tego, co proponuje sejmik, to mamy obraz naprawdę przerażającej polityki, która związana jest nie tylko z wyprzedawaniem majątku i realizacją bliżej nieokreślonych koncepcji, ale z jakimiś prywatnymi interesami, bo na pewno nie z interesem naszego kraju – powiedział Marek Gróbarczyk.

PŻB jest jednym z dwóch polskich armatorów i doskonale radzi sobie z konkurencją, przynosi zyski. Zatrudnia ponad 600 osób. Jej prywatyzacja doprowadziłaby do utraty miejsc pracy pracowników, co znacznie pogłębi bezrobocie w regionie. Prywatyzacji PŻB sprzeciwiała się załoga i związki zawodowe.

 

 

RIRM/TV Trwam News

 

 

drukuj