Związkowcy przeciw zmianom w polskiej oświacie
Na dzisiaj związkowcy Solidarności Regionu Środkowowschodniego w Lublinie, zapowiedzieli przedstawienie działań w związku z protestami, które mają odbywać się w całej Polsce. Strajki są organizowane przeciwko szkodliwym zmianom w systemie edukacji. Przyczyną są zmiany w systemie oświaty, które skutkują obniżeniem jakości kształcenia, a także zwolnieniami nauczycieli.
Jak powiedziała Teresa Misiuk, Przewodnicząca Regionalnej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ Solidarność Regionu Środkowowschodniego, bieżąca sytuacja w polskiej oświacie jest zła. Szkodliwe zmiany w systemie edukacji polegają m.in. na realizacji nowej podstawy programowej, zmianach w systemie oświaty, które obarczyły obowiązkami organy prowadzące i systematycznie powiększano obszar zadań nauczycieli.
Dźwięk: 13.06.12 RI do wiad. Misiuk (o sytuacji w oświacie.)
Jak dodała Teresa Misiuk protesty, które wcześniej organizowała „Solidarność” miały charakter informacyjny i ostrzegawczy i te działania nie są wystarczające. Dlatego związkowcy zapowiadają ostrzejsze formy protestu włączając w to wszystkie organizacje związkowe. Delegaci „Solidarności” zaproponowali kilka pomysłów na protest m. in. Aby szkoły funkcjonowały tylko przez 8 godz. Te działania miałyby pokazać możliwość realizacji pełnych zadań.
Dźwięk: 13.06.12 RI do wiad. Misiuk (o strajkach.)
11 czerwca 2012 roku w Lublinie odbyło się Walne Zebranie Delegatów Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” Regionu Środkowowschodniego. Na tym zebraniu zebrali się przedstawiciele związków lubelskiej oświaty, którzy mówili o działaniach podjętych przez ostatni rok jak też planowali rok następny. W czasie tego spotkania omawiano m.in. obecną sytuację w oświacie i możliwe formy protestów oraz stosunek NSZZ „Solidarność” do zapowiadanych zmian w Karcie Nauczyciela. Związkowcy stwierdzają, że jest to swoisty zamach na Kartę Nauczyciela i wyrazili swoje opinie w przyjętych stanowiskach podczas Walnego Zebrania Delegatów. Zebrani wyrazili oburzenie postawą Minister Edukacji Narodowej wobec rozporządzenia o podstawie programowej.