fot. flickr.com/Janusz Jakubowski

Wiceprezes LOT-u: Chcemy być znaczącym przewoźnikiem na trasach do Azji

Polskie Linie Lotnicze LOT chcą budować silną pozycję w obsłudze kierunków azjatyckich – podkreślił członek zarządu spółki ds. handlowych Michał Fijoł. Firma planuje zwiększyć liczbę połączeń do Azji i otwierać nowe, ale trzeba zmienić umowy bilateralne z Chinami czy Indiami – dodał.

„Strategicznym celem LOT-u jest budowa silnej pozycji na wszystkich kierunkach azjatyckich” – powiedział Michał Fijoł.

Jak mówił, obecny kształt umów bilateralnych częściowo ogranicza jednak rozwój przewoźnika, dlatego ważne jest, by prowadzić rozmowy m.in. z Koreą, Chinami czy Indiami. Po stronie polskiej odpowiada za to Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Wiceprezes wskazał, że przez wiele lat LOT-owi udało się zbudować silną siatkę połączeń do Stanów Zjednoczonych. Przewoźnik lata z Polski do Nowego Jorku, Chicago, Los Angeles, Miami, a od sierpnia przyszłego roku – również do San Francisco. LOT obsługuje też połączenia z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.

„Potrzebna jest równowaga jeśli chodzi o Azję, ponieważ rozwój na tym kierunku jest nieproporcjonalny. W 2015 roku LOT miał tylko jedno połączenie do Azji – do Pekinu w Chinach” – powiedział Michał Fijoł.

W ciągu czterech ostatnich lat spółka otworzyła siedem połączeń pomiędzy Europą Środkowo-Wschodnią a Azją i – jak mówił – „konsekwentnie realizuje strategię rentownego wzrostu”.

„Zwiększyliśmy tygodniowo częstotliwości rejsów do Tokio, Seulu czy Singapuru. Czy będą kolejne połączenia do Azji? Na pewno tak, podobnie jak w przypadku Stanów Zjednoczonych” – zapewnił.

Oprócz Pekinu, LOT lata z Warszawy do Seulu, Singapuru, Tokio, New Delhi, a z Budapesztu do Seulu. Uruchomione 3 listopada regularne sezonowe połączenie do Kolombo na Sri Lankę będzie realizowane do 28 marca 2020 r. trzy razy w tygodniu.

Wiceprezes LOT przyznał jednocześnie, że są pewne ograniczenia jeśli chodzi o rozwój transportu lotniczego w Azji.

„Są nimi umowy dwustronne, które bardzo szczegółowo opisują możliwości i częstotliwość lotów do konkretnych destynacji. Otwieranie kolejnych połączeń wymaga więc negocjacji z władzami lotniczymi danego kraju” – wskazał.

Zwrócił uwagę na to, że kraje azjatyckie prowadzą protekcjonistyczną politykę jeśli chodzi o dostęp do swojej przestrzeni powietrznej, a tym samym do prowadzenia biznesu lotniczego.

LOT w 2018 roku przewiózł rekordową liczbę ponad 8,9 mln pasażerów – o 2 mln więcej niż rok wcześniej. W grudniu polski przewoźnik planuje obsłużyć 10-milionowego pasażera. W rozkładowej ofercie firma ma 111 połączeń, w tym 17 tras dalekiego zasięgu.

PAP

drukuj
Tagi:

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl