fot. port.szczecin.pl

W portach Szczecin i Świnoujście wciąż rosną przeładunki

Zgodnie z danymi w zespole portów Szczecin-Świnoujście w październiku br. przeładowano o 8,5 procent więcej towarów aniżeli w tym samym miesiącu ub. roku.

Niekwestionowanym liderem wzrostów w relacji miesiąc do miesiąca jest ruda, na plusie o blisko 714 procent. Tuż za nią plasują się zboża z wynikiem 157,4 tys. ton (+83,2 proc.). Bardzo dobrze wypadły także przeładunki kontenerów ze wzrostem na poziomie 37 procent (10 636 TEU). Na plusie były także przeładunki drobnicy, wzrost o prawie dwa procent, to dzięki większym przeładunkom drobnicy kontenerowej oraz konwencjonalnej, w tym celulozy, papieru i wyrobów stalowych. Pozostałe grupy towarowe, jak węgiel, paliwa, oraz inne masowe w październiku br. zakończyły miesiąc wynikiem ujemnym wobec października ub. roku.

Ogółem bilans przeładunków po dziesięciu miesiącach tego roku w portach Szczecin i Świnoujście delikatnie poszedł w dół o niecałe 5 procent.

Październik to po wrześniu br. drugi miesiąc z rzędu, który oba porty kończą na plusie, co daje nadzieję, że porty zakończą rok wynikiem analogicznym do roku poprzedniego oscylującym wokół 30 mln ton.

Pomimo trudnej sytuacji epidemiologicznej na świecie, ciągłość dostaw towarów w zespole portów Szczecin-Świnoujście została w pełni zachowana,  a wszystkie najważniejsze inwestycje w obu portach przebiegają zgodnie z planem.

Półmetek minęła rozbudowa i przystosowanie do obsługi transportu intermodalnego Terminalu Promowego w Świnoujściu.

W Szczecinie i Świnoujściu bez utrudnień trwają największe w historii, warte blisko 1,5 mld złotych prace modernizacyjne poprawiające dostęp kolejowy do portów.

Tor wodny Świnoujście-Szczecin pogłębiany jest do głębokości 12,5 metra, co poprawi ofertę portów umożliwiając zawijanie większych jednostek do szczecińskiego portu, a w konsekwencji pozyskanie dodatkowych kontrahentów i ładunków.

Ruszyły dwa wielkie przedsięwzięcia ZMPSiŚ w porcie Szczecin w rejonie Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego. Spółka podpisała kontrakty z ich wykonawcami: dla „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” z konsorcjum firm NDI Sp. z o.o. oraz NDI SOPOT S.A., dla „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” z gdańską Korporacją Budowlaną DORACO.

Spółka spełniając rolę społecznej odpowiedzialności biznesu, zaangażowała się w pomoc służbom medycznym w walce z koronawirusem. Przekazała wsparcie finansowe na sumę przekraczającą milion złotych, za które został zakupiony sprzęt medyczny, tj. respiratory, kardiomonitory, pompy infuzyjne oraz ambulans, a także aparatura służącej do wczesnej diagnostyki korona wirusa i dwa urządzenia Plasmair Sentinel służących do automatycznej dezaktywacji i likwidacji w powietrzu w obecności pacjentów i personelu medycznego szerokiego spektrum szkodliwych mikroorganizmów takich jak bakterie, grzyby, wirusy, drożdże, czy pleśnie.

port.szczecin.pl/radiomaryja.pl

drukuj
Tagi:

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl