W Holandii kampania o ochronie życia osiągnęła sukces
W Holandii kampania reklamowa, mówiąca o ochronie życia, której twórcami były środowiska por-life, osiągnęła sukces. Spoty radiowe i telewizyjne były emitowane w listopadzie 2021 roku, w ramach Tygodnia Życia. Nie podobały się one jednak zwolennikom tzw. aborcji. Do Komisji Kodeksu Reklamowego (RCC) wypłynęło 960 skarg, które Komisja odrzuciła.
W reklamach pojawiło się wiele informacji dotyczących życia płodowego dziecka, o tym, że już w piątym tygodniu ciąży można usłyszeć bicie serca dziecka w łonie matki. Przede wszystkim przypomniano, że tzw. aborcja to zabicie dziecka nienarodzonego, które ma ciało, ale nie prawo wyboru. Spoty jednak oburzyły środowiska aborcyjne, które nadesłały do RCC ok. tysiąca skarg. Zarzucano ruchom pro-life, że tzw. aborcja to sprawa prywatna kobiety i nie wolno jej konfrontować z wypowiedziami na temat zabijania nienarodzonych, które pojawiły się w kampanii.
Jednak w poniedziałek, 13 grudnia, Komisja orzekła, że kampania wpisuje się pod gwarantowaną prawnie wolność słowa. Nie stwierdziła również, że narusza ona jakiekolwiek prawa.
Tymczasem w holenderskich mediach podkreślał się, że decyzja nie jest ostateczna i stronom przysługuje możliwość odwołania się od niej w ciągu dwóch tygodni.
ds/opoka.org.pl/radiomaryja.pl