fot. PAP/Rafał Guz

UOKIK sprawdza rynek mediów; w pierwszej kolejności rynek reklamy

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta sprawdza rynek mediów. Analizowane są m.in. relacje między wydawcami prasy a kolporterami czy stopień koncentracji drukarni prasowych.

Urząd podkreśla, że docierają do niego sygnały, z których wynika, iż w niektórych segmentach tej branży może występować koncentracja, mogąca doprowadzić do zakłóceń konkurencji.

Prezes UOKiK Marek Niechciał informuje, że prowadzonych jest już sześć analiz rynku dotyczących mediów.

Chcemy wiedzieć jaka sytuacja panuje na rynku medialnym, czy jakieś spółki nie nadużywają swojej pozycji dominującej, oraz czy nie dochodzi do zakłócania konkurencji. Nasze najnowsze badanie dotyczy rynku reklamy. Z informacji, które otrzymujemy wynika, że w niektórych segmentach w tej branży może występować duża koncentracja, co może prowadzić do zakłóceń konkurencji. W pierwszej kolejności sprawdzamy rynek reklamy telewizyjnej. Badania rynku dostarczają informację o tym jak wygląda dany sektor, jaki jest stopień koncentracji i stan konkurencji. Wysyłamy wytypowanym przedsiębiorcom ankiety ze szczegółowymi pytaniami – podkreśla Marek Niechciał.

To – jak podkreśla Marek Niechciał – informacje z pierwszej ręki, od firm, które najlepiej znają daną branżę. Przedsiębiorcy mogą przedstawić problemy, z którymi się spotykają, i przekazać inne spostrzeżenia. Dzięki temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów będzie mógł zareagować na ewentualne nieprawidłowości.

Mowa tu na przykład o sytuacjach, w których jeden z przedsiębiorców nadużywa swojej pozycji dominującej albo takich, w których transakcja dotycząca przejęcia jakiejś spółki mogłaby istotnie ograniczyć konkurencję.

RIRM

drukuj