„Sprawdzaj, czytaj, pytaj!” – ogólnopolska kampania społeczna UOKiK
Rusza ogólnopolska kampania społeczna UOKiK ostrzegająca konsumentów przed oszustami i ryzykiem utraty pieniędzy – „Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”. Ma to związek z licznymi skargami, które napływają do urzędu. Kampania ma zwrócić uwagę na nasilone zagrożenie nieuczciwymi praktykami.
W czasie epidemii łatwo nabrać się na ofertę produktu lub usługi, które fałszywie obiecują ochronę zdrowia lub leczenie, np. dzięki działaniu rzekomych leków czy urządzeń. Z ostrożnością podchodźmy do takich reklam pic.twitter.com/Hgr0ZEn12Z
— UOKiK (@UOKiKgovPL) July 15, 2020
Konsumenci skarżą się na oferty alternatywnych inwestycji finansowych, które fałszywie obiecują szybki, pewny i wysoki zysk bez ryzyka. Dotyczy to także produktów z zakresu ochrony zdrowia.
– Apeluję do wszystkich konsumentów o rozważne podejmowanie decyzji o inwestowaniu swoich środków oraz wyborze dostępnych na rynku ofert. Zanim dokonasz wyboru, sprawdzaj, czytaj, pytaj! – podkreślił Tomasz Chróstny.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny dodał, że kampania będzie widoczna w mediach. W telewizji będzie można zobaczyć spoty. Urząd zachęca też instytucje i organizacje pozarządowe do włączenia się w kampanię. Spoty dostępne są na stronie UOKiK.
RIRM