[TYLKO U NAS] Prof. Z. Krysiak o pomocy dla dzieci z terenów PPGR: Krok zmiany jest niezwykle ważny, bo wiemy dziś, że edukacja, kształcenie i kwalifikacje są czynnikami, które kolejnym pokoleniom dają możliwość aktywizacji zawodowej
Trzeba wynagrodzić, nadrobić zaległości. Musimy pamiętać, że sprawy, które wydarzyły się w przeszłości, skutkują pewnym ubóstwem w różnym wymiarze edukacyjnym. To przekłada się także na ubóstwo energetyczne, bo ludzie nie mają szans na samodzielne wychodzenie z trudnych sytuacji – powiedział prof. Zbigniew Krysiak, prezes Instytutu Myśli Schumana, ekonomista, w poniedziałkowej audycji „Aktualności dnia” na antenie Radia Maryja.
Premier Mateusz Morawiecki poinformował, że rząd przeznaczy ponad 500 mln złotych na dofinansowanie infrastruktury komputerowej dla dzieci i młodzieży z obszarów popegeerowskich. [czytaj więcej]
– Jest to ważny krok. Niestety, destrukcja zasobów, aktywów, potencjału PGR-ów w tzw. reformie gospodarki prof. Leszka Balcerowicza sprowadziła konsekwencje, które przez lata skutkują. Krok zmiany jest niezwykle ważny, bo wiemy dziś, że edukacja, kształcenie i kwalifikacje są czynnikami, które kolejnym pokoleniom dają możliwość aktywizacji zawodowej. Dziś dostęp do pewnych zasobów, znalezienie pracy coraz częściej odbywa się przez internet. Jest to ważny krok i trzeba pogratulować tej decyzji – podkreślił ekonomista.
https://twitter.com/CyfryzacjaKPRM/status/1493140256425754626
Celem programu jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi, które nie mają dostępu do sprzętu komputerowego i internetu. [czytaj więcej] Prof. Zbigniew Krysiak zaproponował uruchomienie specjalnego funduszu edukacyjnego.
– Myślę, że trzeba pomyśleć o uruchomieniu specjalnego funduszu edukacyjnego, który nie będzie dotyczył tylko kwestii infrastruktury komputerowej, ale będzie dotyczył stypendiów dla uczniów, promowania dostępu dla tych uczniów do szkół średnich i studiów. Chodzi o to, aby bariery finansowe i ekonomiczne nie przeszkadzały. Warto rozważyć specjalne premie dla nauczycieli, którzy tam uczą. Często trudno jest ściągnąć dobrych i merytorycznych pedagogów do szkół wiejskich, dlatego warto rozważyć motywujące czynniki – zwrócił uwagę prezes Instytutu Myśli Schumana.
– Proponuje rozważyć stworzenie przestrzeni dla inwestorów, dla rozwijania przedsiębiorczości. Przedsiębiorcy mogliby zakładać w gminach swoje firmy, działalność. Chodzi tutaj o aktywność i element działalności operacyjnej danej firmy i przedsiębiorstwa – dodał.
2️⃣1️⃣5️⃣ tys. komputerów, 3️⃣ tys. tabletów o łącznej wartości ponad pół mld zł, dla uczniów na własność – dziś w obecności premiera @MorawieckiM oraz wicepremiera #HenrykKowalczyk podpisano umowę w ramach programu „Wsparcie dla dzieci z terenów byłych PGR” ➡️https://t.co/Cbw9x3hM6a pic.twitter.com/e5NJsTpBK9
— Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi (@MRiRW_GOV_PL) February 14, 2022
Gość Radia Maryja zaznaczył, że należy nadrobić zaległości, które skutkują pewnym ubóstwem w różnym wymiarze edukacyjnym. [czytaj więcej]
– Trzeba wynagrodzić, nadrobić zaległości. Musimy pamiętać, że sprawy, które wydarzyły się w przeszłości, skutkują pewnym ubóstwem w różnym wymiarze edukacyjnym. To przekłada się także na ubóstwo energetyczne, bo ludzie nie mają szans na samodzielne wychodzenie z trudnych sytuacji. Gminy popegeerowskie znajdują się często w pięknych terenach i chodzi o to, aby ludzie ich nie opuszczali, ale to wiąże się z koncepcją solidaryzmu społeczno-gospodarczego – wskazał ekonomista.
https://twitter.com/PremierRP/status/1493174461419433986
Całą rozmowę z prof. Zbigniewem Krysiakiem można odsłuchać [tutaj].
radiomaryja.pl