fot. flickr.com

TK: zapowiadana publikacja „Newsweeka” zawiera nieprawdziwe informacje

Biuro Trybunału Konstytucyjnego oświadcza, że zapowiadany na stronie newsweek.pl artykuł „Tajna wizyta sędziów Trybunału Konstytucyjnego w siedzibie PiS” redaktorów Michała Krzymowskiego i Wojciecha Cieśli, zawiera nieprawdziwe informacje i jest próbą zdyskredytowania TK.

„Trybunał Konstytucyjny oświadcza, że zapowiadana na stronie internetowej newsweek.pl publikacja redaktorów Michała Krzymowskiego i Wojciecha Cieśli zawiera nieprawdziwe informacje i nieuprawnione interpretacje. Stanowi próbę zdyskredytowania Trybunału Konstytucyjnego” – oświadczyło Biuro Trybunału Konstytucyjnego w przesłanym PAP komunikacie.

Strona internetowa newsweek.pl zapowiada artykuł nt. TK, który ukaże się w najnowszym wydaniu „Newsweeka”.

Dziennikarze tygodnika napisali, że sędziowie Trybunału Konstytucyjnego Julia Przyłębska i Mariusz Muszyński w 2016 r. gościli w głównej siedzibie PiS przy ul. Nowogrodzkiej; w tym czasie Trybunałem kierował jeszcze Andrzej Rzepliński, ale Przyłębska była już dopuszczona do orzekania. Według autorów publikacji „sędziowie TK nie tylko gościli w biurze partii rządzącej, ale też przyjmowali jej polityków w gmachu swojego urzędu”.

PAP/RIRM

drukuj