Rozszerzona oferta e-Urzędu Skarbowego
W e-Urzędzie Skarbowym uruchomiono nowe usługi. Od niedawna podatnicy korzystający z e-Urzędu mogą złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o dochodach. Zaświadczenia są wystawiane jako dokument elektroniczny.
Od ponad roku działa nowy serwis e-Urząd Skarbowy. Pozwala on na załatwienie wielu spraw podatkowych przez internet.
– Przede wszystkim e- Urząd Skarbowy jest platformą elektroniczną, która daje gwarancję bezpieczeństwa danych, jakie są tam agregowane. Aby zalogować się na usługę, na platformę, po prostu wchodzimy bezpośrednio albo poprzez podatki.gov.pl, albo przez którąkolwiek ze stron Urzędu Skarbowego – mówiła Małgorzata Spychała z Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.
Od niedawna użytkownicy e-Urzędu Skarbowego mogą odbierać korespondencję urzędową z KAS na swoim koncie w serwisie. W e-Urzędzie można też złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o dochodach.
– E- zaświadczenia to usługa, która została udostępniona od początku lipca tego roku. Podatnik może sobie z tej usługi sam wygenerować zaświadczenie: o przychodzie, dochodzie, podatku należnym i składkach na ubezpieczenie – tłumaczyła Agnieszka Targosz z Pierwszego Urzędu Skarbowego w Poznaniu.
Automatyczne wydanie zaświadczenia odbywa się bez udziału Urzędu Skarbowego. Dokument elektroniczny wydany w e-Urzędzie ma taką samą moc prawną jak tradycyjny dokument papierowy.
TV Trwam News