PKP PLK zawarły umowę na sterowanie ruchem na Centralnej Magistrali Kolejowej
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na system sterowania ruchem ERTMS/ECTS poziomu 2 na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK). System umożliwi podniesienie prędkości pociągów do 250 km/h i skróci przejazd pomiędzy Warszawą a Krakowem o pół godziny – poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Zarządca infrastruktury podpisał też umowę na budowę wiaduktu drogowego na CMK, dzięki czemu zlikwidowany zostanie ostatni przejazd kolejowy obsługujący ruch kołowy w poziomie szyn.
„Podpisywane umowy na budowę systemu ERTMS/ECTS i budowę wiaduktu na CMK to kolejny krok w realizacji Krajowego Programu Kolejowego. To przede wszystkim inwestycja w bezpieczeństwo, ważne w perspektywie podnoszenia prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h” – powiedział na poniedziałkowej konferencji prasowej Andrzej Bittel.
Dodał, że dzięki podniesieniu prędkości na CMK czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Krakowem skróci się z obecnych 2,5 godziny do 2 godzin.
Nowy system sterowania ma powstać na CMK do 2023 roku.
PAP