fot. PAP/Jerzy Ochoński

Nowa oferta turystyczna Małopolski

Małopolska podejmuje kolejne inicjatywy, które mają przyciągnąć turystów. W całym województwie w branży jest zatrudnionych 100 tys. osób.

Trwająca epidemia nie pomaga wrócić małopolskiej turystyce na normalne tory. Kryzys dosięgnął m.in. przewodników turystycznych.

– Jako przewodnicy nie tracimy nadziei, nie tracimy wiary i przede wszystkim mamy ogromną miłość do tej ziemi, do ziemi małopolskiej – mówiła Anna Dąbek, przewodnik po Ojcowskim Parku Narodowym.

Małopolska Tarcza Antykryzysowa to 256 mln zł. Jedna trzecia trafiła właśnie do branży turystycznej.

– Dotychczasowa pomoc udzielona w ramach Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej dotarła do olbrzymiej liczby podmiotów gospodarczych działających w turystyce – powiedział Tomasz Urynowicz, wicemarszałek województwa małopolskiego.

Tomasz Urynowicz zagwarantował, że obiekty turystyczne w Małopolsce spełniają wymagania sanitarne.

– Małopolskie obiekty turystyczne i sama Małopolska jest liderem, jeżeli chodzi o obiekty posiadające certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej, na najbezpieczniejsze obiekty turystyczne w regionie – oznajmił wicemarszałek województwa małopolskiego.

Stąd pojawiają się kolejne pomysły promujące region. Na Facebooku powstała grupa pod nazwą „Małopolska branża turystyczna – poznajmy się!” Internauci mogą tam wymieniać się informacjami o regionie. Powstał też konkurs promujący nieznane zakątki województwa – Turystyczne Skarby Małopolski.

– Małopolska ma tak dużo do zaoferowania, że nie możemy tylko bazować na kopalni soli w Wieliczce, na Krakowie czy rozpoznawalności na świecie Muzeum Auschwitz-Birkenau – podsumował Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

Prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej ocenił, że inicjatywy z czasu epidemii zaowocują w przyszłości. Kryzys jest też trudny dla przewodników.

TV Trwam News

drukuj