fot. PAP/Leszek Szymański

MKiDN wygrało sprawę przeciwko red. naczelnemu „Gazety Wyborczej” o publikację sprostowania

MKiDN wygrało w poniedziałek sprawę przed Sądem Okręgowym w Warszawie przeciwko red. naczelnemu „Gazety Wyborczej” o opublikowanie sprostowania prasowego – podano na stronie resortu. Sprostowanie dot. artykułu „Rok Ważnych Zmian” opublikowanego w „Gazecie Wyborczej – Tygodnik Trójmiasto” 3 stycznia 2020 r.

„Sąd podzielił argumentację pełnomocnik MKiDN i nakazał Redaktorowi Naczelnemu <<Gazety Wyborczej>> opublikowanie sprostowania podanej w artykule nieprawdziwej informacji o rzekomym wystosowaniu ultimatum wobec prezydent Gdańska w sprawie dotacji dla Europejskiego Centrum +Solidarności+” – przekazano na stronie Ministerstwa Kultury.

Jak dodano, „powództwo zostało uwzględnione w całości”. Wydany w poniedziałek wyrok nie jest prawomocny.

Resort kultury przypomniał, że „w maju br. Sąd Okręgowy w Warszawie wydał wyrok, w którym nakazał Redaktorowi Naczelnemu tygodnika +Newsweek Polska+ sprostowanie czterech nieprawdziwych informacji na temat działalności ministra kultury i dziedzictwa narodowego prof. Piotra Glińskiego, zamieszczonych w artykule pt. +Minister kontra artyści+ we wrześniu 2019 r.”.

„W wydanym orzeczeniu Sąd uznał, że sprostowanie przesłane przez MKiDN było rzeczowe i zasadne, a odmowa jego publikacji – nieuzasadniona” – podkreślono.

Zwrócono uwagę, że „zgodnie z prawem prasowym, opublikowanie zasadnego i rzeczowego sprostowania odnoszącego się do faktów powinno być standardowym działaniem redakcji, zaś odmowa powinna być oparta o istotne przesłanki, których katalog wskazuje precyzyjnie prawo prasowe”.

PAP

drukuj