fot. flickr

Izrael: Po interwencji ambasadora RP „Jerusalem Post” skorygował swój artykuł

Po interwencji ambasadora RP w Izraelu Marka Magierowskiego wydawany w języku angielskim izraelski dziennik „Jerusalem Post” skorygował internetową wersję swego opublikowanego w niedzielę artykułu, w którym użyto sformułowania „polskie obozy śmierci”.

Ambasador zamieścił na Twitterze skopiowany z drukowanej wersji dziennika fragment reportażu z kongresu turystyki zdrowotnej i uzdrowiskowej w stolicy Chorwacji Zagrzebiu. Pisząc o tablicy upamiętniającej miejsce, gdzie stała zburzona podczas wojny główna zagrzebska synagoga, autor zaznaczył, że mordowanie Żydów w prowadzonym przez chorwackich prohitlerowskich ustaszów obozie koncentracyjnym w Jasenovacu „zniosło potrzebę deportacji do polskich obozów śmierci”.

W swym tweecie Marek Magierowski wezwał redaktora naczelnego „Jerusalem Post” Yaakova Katza do skorygowania artykułu. Jak zaznaczył, jest niepojęte, że dziennik używa obraźliwego terminu „polskie obozy śmierci” nawet w artykule na temat uzdrowisk.

Yaakov Katz opublikował wkrótce potem swą odpowiedź, która głosi:

„Skorygowano to w internecie. Napisał to współpracownik zewnętrzny i niestety nie zostało to wychwycone przez naszych edytorów. Nie miałem problemu z uznaniem błędu. Życzyłbym sobie, by Pańscy naśladowcy w Polsce, którzy teraz przeklinają mnie, moją rodzinę i moją gazetę, uczynili to samo”.

W internetowej wersji artykułu znajduje się obecnie sformułowanie o deportacjach do „nazistowskich obozów śmierci”.

PAP/RIRM

drukuj