Instytut Pamięci Narodowej przygotował pilotażowy program „Mobilne skrzynie z immersyjną edukacją historyczną”
Projekt jest skierowany do uczniów powyżej 13. roku życia. Jego celem jest zainteresowanie młodzieży historią za pomocą nowoczesnych technologii. Biuro Nowych Technologii Instytutu Pamięci Narodowej rozpoczęło w Gdańsku pilotażowy program „Mobilne skrzynie z immersyjną edukacją historyczną”
Historycy wyposażyli 10 wojskowych skrzyń w komputery gamingowe i gogle do wirtualnej rzeczywistości. Ma to pomóc uczniom w poznaniu i zrozumieniu historii. Skrzynie będą wykorzystywane przez edukatorów z IPN-u do przeprowadzenia lekcji. Młodzież będzie mogła zapoznać się z pięcioma projektami.
– W skrzyni dostępne są wgrane projekty, takie jak „Gra Szyfrów”, która jest cyfrową lekturą szkolną od 2022 r. czy „Świadectwo pomocy” o heroicznej postawie rodziny Ulmów. Jest również Szybowcowa ’87 w wirtualnej rzeczywistości oraz projekt o Powstaniu Warszawskim „Warsaw Rising”, a także najnowszy projekt Biura Nowych Technologii „Lotnicy – wojna w przestworzach” – mówiła Magdalena Hajduk, dyrektor Biura Nowych Technologii IPN.
Z immersyjnym projektem edukacyjnym Biura Nowych Technologii IPN w pierwszej kolejności będzie mogła zapoznać się młodzież z województwa pomorskiego. Zajęcia będą prowadzone w siedzibie IPN w Gdańsku.
Ogólnopolska trasa mobilnych skrzyń z immersyjną edukacją historyczną IPN zostanie ogłoszona wkrótce.
RIRM