Dyrektorzy szkół: Gimnazja w małych miejscowościach mają swoje zalety
Niewielkie szkoły, indywidualne podejście do ucznia oraz współpraca między nauczycielami – oto przepis na sukces dyrektorów gimnazjów w niewielkich miejscowościach – o sprawie pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.
W rankingu gazety niemal w każdym województwie znalazła się wiejska lub małomiasteczkowa szkoła, której udało się przebić do czołówki tych, które najlepiej uczą.
Ranking został oparty na wynikach szkół po egzaminie gimnazjalnym w 2015 r.
Istotą każdej szkoły jest dostrzeganie i rozwijanie talentów dzieci – podkreśla Mirosław Orzechowski, były wiceminister edukacji.
– Rolą nauczyciela, jako mistrza prowadzącego dzieci, jest wyszukiwanie tych, którzy są obdarzeni szczególnymi uzdolnieniami w różnych oczywiście dyscyplinach naukowych czy szkolnych. Nauczyciel ma doskonalić i wynosić jak wyżej uzdolnienia i zainteresowania. Ma on zachęcać do dalszych poszukiwań, do czytania, poznawania świata i poszerzania wiedzy, ponieważ to dziecko, jeszcze dzisiaj siedzące w ławce, jutro będzie decydować o losie nas, o losie Polski czy naszej rzeczywistości, która nas otacza – wskazuje Mirosław Orzechowski.
Obecnie Ministerstwo Edukacji Narodowej szykuje duże zmiany w systemie edukacji. Ma je zaprezentować 27 czerwca w Toruniu.
RIRM