fot. pixabay.com

W planach połączenie kolejowe do 200 km/h między Lęborkiem a Słupskiem

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiło przetarg na modernizację odcinka kolejowego między Lęborkiem a Słupskiem. W planach: dwa tory, którymi pociągi pasażerskie mają jeździć z prędkością do 200 km/h.

https://twitter.com/PKP_PLK_SA/status/1496857805839646726

W konferencji prasowej, która została zorganizowana w czwartek za pośrednictwem internetu, udział wzięli wiceminister Andrzej Bittel oraz prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Wiceminister rozpoczął konferencję od wyrazów wsparcia dla Ukrainy. Podkreślił, że briefing w sprawie nowych inwestycji kolejowych został zorganizowany po to, żeby „nie wpisywać się w politykę paraliżowania wolnego świata napisaną na Kremlu”.

Szczegóły inwestycji i przetargu dotyczącego linii nr 202 na odcinku Lębork-Słupsk zaprezentował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

„Ogłaszamy przetarg na kolejne realizacje inwestycji” – zaczął prezes.

Jak zaznaczył, to kolejne postępowanie na tej linii po ogłoszonym przetargu na prace na stacji Słupsk.

Nowe zamówienie ma wartość 1,5 mld złotych. Włącznie z nim zarządca linii kolejowych ogłosił od początku roku przetargi warte ok. 12 mld złotych.

„W drugim półroczu ogłosimy przetarg na kolejny odcinek od Gdyni Chyloni do Lęborka. To pokazuje, że linia 202 wzdłuż wybrzeża, łącząca Trójmiasto z Pomorzem Zachodnim, jest realizowana zgodnie z założeniami przyjętymi w Krajowym Programie Kolejowym i w założeniach, które mamy do roku 2040” – tłumaczył Ireneusz Merchel.

Wybór wykonawcy planowany jest na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2022 roku. Na zrealizowanie inwestycji wyłoniona w przetargu firma będzie miała 30 miesięcy.

„Jeśli będziemy mieć zapewnione finansowanie – czy to z programu Feniks, czy też z innych źródeł” – podkreślił.

Po realizacji inwestycji linia nr 202 będzie dwutorowa na całej długości. Zgodnie z założeniami pociągi pasażerskie będą mogły osiągać na niej prędkość nawet do 200 km/h, a pociągi towarowe – do 120 km/h. W ramach modernizacji linii zostaną zlikwidowane i zastąpione tunelami i wiaduktami wszystkie przejazdy w poziomie szyn.

W ramach inwestycji planowane są również: budowa dwóch nowych przystanków: Runowo i Łebień, odbudowa przystanku w Siemianicach, modernizacja siedmiu istniejących stacji i przystanków, montaż nowego sterowania ruchów oraz modernizacja obiektów inżynieryjnych.

Prezes PKP poinformował, że kończy się opracowywanie dokumentacji projektowej na odcinek Gdynia Chylonia – Lębork, a przetarg na realizację planowany jest na przełomie roku. Jak poinformował wskazał, cały odcinek Gdynia – Słupsk ma być gotowy w 2026 roku.

PAP

drukuj
Tagi: , , , , , ,

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl