fot. twitter/episkopatnews

Fundacja Mamy i Taty z nowym spotem „Ratuj rodzinę”

Fundacja Mamy i Taty zwraca uwagę na negatywny wpływ rozwodu na dzieci. W ramach najnowszej kampanii społ. „Ratuj rodzinę” w mediach emitowany jest 30sekundowy spot, w którym awantury i rozwód rodziców porównane są do koszmaru z dziecięcych snów.

Kampania jest kierowana do małżonków przeżywających kryzys oraz społeczeństwa i osób decyzyjnych. Celem jest uświadomienie, że rozwód niesie za sobą poważne zagrożenia dla prawidłowego rozwoju dzieci.

Psychika dziecka jest niezwykle delikatna. Pomyśl o nim przed podjęciem decyzji dotyczącej rozwodu. Ratuj rodzinę – apeluje fundacja.

Małżeństwo daje poczucie bezpieczeństwa i stwarza lepsze warunki do wychowania dzieci niż nieformalne związki – powiedział prezes Fundacji Marek Grabowski. Wskazał też na przyczyny i wieloaspektowość kryzysu rodziny.

Kwestie, na które pewnie nie mamy dużego wpływu, ale w jakiejś mierze osłabiają rodzinę, to jest industrializacja, globalizacja, znacznie większa mobilność społeczna. W jednym roku pracujemy w jednym miejscu, a za pół roku już gdzieś indziej. Ciężko jest w takim układzie budować mocne więzi rodzinne, czy takie więzi, które w ogóle nakierowane są np. na duże rodziny. Osłabienie religii i klasycznej moralności też ma wpływ na to, iż być może małżeństwo czy rodzina nie mają już aż takiego znaczenia. Jakby nie są nacechowane takim myśleniem nazwijmy to metafizycznym, że małżeństwo staje się tylko i wyłącznie umową między dwójką osób – mówił Marek Grabowski.

Fundacja wskazuje, że rozwód może mieć konsekwencje w dalszym życiu dziecka, np. obniżyć poczucie własnej wartości, czy utrudnić nawiązywanie relacji.

Z danych fundacji wynika, że w miastach rozwodem kończy się 44 proc. małżeństw, a na wsi – niespełna 23 proc. Najczęściej rozstają się małżeństwa ze stażem od pięciu do dziewięciu lat.

RIRM

drukuj