Zenit o oskarżeniach bez dowodów

Międzynarodowa agencja informacyjna Zenit po raz kolejny podejmuje w serwisie temat dyskryminacji Telewizji Trwam w Polsce. Tym razem ta popularna katolicka agencja pisze o skali fałszywych oskarżeń o antysemityzm wobec dyrektora Radia Maryja o. Tadeusza Rydzyka, założyciela Telewizji Trwam.

Publiczne informowanie o kondycji naszej demokracji i sytuacji telewizji Trwam jest solą w oku różnych środowisk, także międzynarodowych, które od dawna opierają się na fałszywych oskarżeniach i pomówieniach dotyczących o. Tadeusza Rydzyka. Katolicka agencja Zenit, monitorując sytuację Telewizji Trwam, zwraca uwagę na utwierdzone za granicą i szerzone przez niektóre media w Polsce niesprawiedliwe zarzuty o antysemityzm. Świadczy o nich list angielskiej europarlamentarzystki Yannakoudakis do prof. Mirosława Piotrowskiego. Brytyjka skrytykowała polityka za zorganizowanie spotkania i zaproszenie na nie dyrektora Radia Maryja o. Tadeusza Rydzyka, który według niej promuje poglądy „antysemickie i ksenofobiczne”. Dziennik „The Guardian” opublikował artykuł Raajeva Syala, wykorzystując list, który zawiera powtarzane oskarżenia niepoparte żadnymi argumentami. Profesor Piotrowski napisał protest do brytyjskiej gazety, prosząc o opublikowanie go, sprostowanie kłamstw i „rozważenie przeproszenia Ojca Dyrektora”.
„Inicjatywa, która została zaprezentowana światowej opinii publicznej, dotycząca dyskryminacji katolickiej telewizji w Polsce, wywołała gniew i uprzedzenia środowisk antykatolickich” – zwraca uwagę Zenit, mówiąc o publicznym wysłuchaniu w Brukseli. Agencja podkreśliła, iż „oskarżenia o antysemityzm i ksenofobię nie są oparte na żadnych obiektywnych faktach”, zaznaczając, że „osoby, które podejmują takie ataki, w rzeczywistości nie są w stanie przedstawić żadnych dowodów, na których są oparte ich oskarżenia”. Przypominała też słowa polskich polityków, podkreślających, że chodzi o „tchórzliwe i haniebne manewry przyczepiania etykiety „antysemity” wobec osoby, która jest niewygodna dla przeciwników politycznych lub ideologicznych”.
Nieprawdziwość zarzucanych oszczerstw wobec dyrektora Radia Maryja potwierdzają też m.in. badania socjologów z Uniwersytetu Warszawskiego przeprowadzone w 2009 roku pod kierunkiem prof. Ireneusza Krzemińskiego. Eksperci jasno stwierdzili, że „Radio Maryja nie promuje ani antysemityzmu, ani nacjonalizmu, a jego słuchaczy charakteryzuje autentyczna wiara”, przypomniał Zenit.

Agnieszka Gracz

drukuj