fot. flickr.com

UOKiK sprawdza, jak operatorzy informują o rejestracji telefonu na kartę

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada reklamy usług telekomunikacyjnych. Urząd chce sprawdzić, jak czterej najwięksi operatorzy informują o promocjach dotyczących rejestracji telefonu na kartę.

Zgodnie z ustawą o działaniach antyterrorystycznych, konsumenci posiadający telefony na kartę do 1 lutego 2017 r. powinni zarejestrować u operatora kartę SIM. Jeśli tego nie zrobią – będzie ona dezaktywowana.

Firmy telekomunikacyjne zachęcają abonentów do rejestracji numerów, proponując im różne bonusy. UOKiK zbada, czy reklamy są jasne dla konsumenta, rzetelne i uczciwe.

Postępowanie wyjaśniające dotyczy takich operatorów jak: P4, Polkomtel, Orange Polska i T-Mobile Polska – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Analizujemy reklamy informujące konsumentów o bonusach związanych z rejestracją telefonu na kartę, co jest wymagane przez prawo do 1 lutego 2017 r. Sprawdzamy, czy informacje przekazywane w reklamach są jasne i nie wprowadzają klientów w błąd. Analizujemy, czy konsumenci są informowani o tym, jak długo mogą korzystać z przyznanych bonusów. Naszym zdaniem ważne jest, aby oprócz dodatkowych korzyści w postaci minut czy pakietu danych, konsument wiedział, na jakich warunkach może z nich skorzystać – wskazuje Marek Niechciał.

Urząd przypomina przedsiębiorcom, że w błąd może wprowadzać także forma graficzna reklamy. To np. eksponowanie korzyści i pisanie drobną czcionką o ograniczeniach związanych z korzystaniem z bonusów.

UOKiK sprawdzi także, jakie mechanizmy stosują operatorzy telekomunikacyjni w obszarze reklamowania o swoich usługach i oceni, czy są zgodne z prawem.

RIRM

drukuj