fot. pixabay.com

UOKiK: Podczas kontroli u 50 proc. sprzedawców wykryto nieprawidłowości w zakresie informowania o cenach towarów i usług

Konsument ma prawo wiedzieć, ile kosztuje dany produkt. Cena musi być widoczna, czytelna i jednoznaczna. Jeśli na półce widnieje niższa cena niż przy kasie, konsument ma prawo kupić produkt po cenie dla niego najkorzystniejszej – przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził na terenie całego kraju kontrole, których celem było sprawdzenie przestrzegania przez przedsiębiorców obowiązków w zakresie informowania o cenach towarów i usług oraz sposobu uwidocznienia informacji o cenach. Pracownicy urzędu odwiedzili stacje benzynowe, sklepy i lokale gastronomiczne. Nieprawidłowości stwierdzono u 50 procent sprzedawców.

– Sklepy i lokale, które źle informują konsumentów o cenach swych produktów lub usług, zostały ukarane na łączną kwotę prawie pół miliona złotych. Recydywiści, czyli sklepy, które notorycznie naruszały interes konsumentów otrzymali kolejne kary w łącznej wysokości prawie 330 tysięcy złotych – powiedział Tomasz Chróstny.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że podstawowym prawem konsumenta jest prawo do rzetelnej informacji. Dlatego jeśli cena na półce jest niższa niż przy kasie, to mamy prawo zakupić produkt po cenie niższej. Jeśli w konkretnym sklepie zobaczymy nieprawidłowości w tej kwestii, mamy również prawo zgłosić to do Inspekcji Handlowej lub do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

TV Trwam News

drukuj