fot. pixabay.com

Unia Europejska pogrąża się w ideologicznym szaleństwie

Nic nie wskazuje na to, by Unia Europejska wycofała się z zakazu sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku. Potwierdziła to wtorkowa debata w Parlamencie Europejskim. Europosłowie z Polski ostrzegali, że Bruksela zamiast rzucić wyzwanie Chinom i Amerykanom skupia się na walce wewnętrznej i ideologicznym szaleństwie.

Unijne plany przewidują, że od 2035 roku w Europie zabraknie miejsca dla nowych samochodów spalinowych i zastąpią je pojazdy zeroemisyjne. Komisja Europejska uznała, iż czasu na zmianę jest wystarczająco dużo.

– Nasz cel dał pewność producentom i dał wystarczająco dużo czasu na bezpieczną transformację – mówił Valdis Dombrovskis, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej.

Bruksela podtrzymuje, że jej celem jest udział w globalnym wyścigu o dominację na światowym rynku pojazdów zeroemisyjnych, ale według posła do Parlamentu Europejskiego, Daniela Obajtka, Unia sama szkodzi własnej konkurencyjności, bo Stara Europa chce podporządkować sobie kraje, które później dołączyły do Wspólnoty. Padł przykład Polski, jednego z największych producentów baterii do samochodów elektrycznych.

– Nagle wymyślacie rozporządzenie, które powoduje, że nie opłaca się w Polsce produkować baterii do samochodów elektrycznych – zaznaczył Daniel Obajtek.

Politycy z Polski – na co dzień toczący ostry polityczny spór – w trakcie unijnej debaty byli zgodni. Europoseł Dariusz Joński zapowiedział, że będzie zabiegał o rewizję unijnych planów, by zakazać aut spalinowych od 2035 roku. Mówił, iż producenci pojazdów uciekają z Europy.

– Volvo wybiera Turcję, a Scania wybiera Serbię – wszystko poza UE. Dlaczego? Bo staliśmy się mniej konkurencyjni – podkreślił Dariusz Joński.

Ucieczka producentów poza Unię, ale też problemy tych, którzy w Unii wciąż są, to likwidacja miejsc pracy.

– Unijni decydenci zamiast odwrócić niekorzystne zjawiska pędzą na ścianę coraz szybciej – powiedziała Anna Bryłka, poseł do Parlamentu Europejskiego z Konfederacji.

– Pani przewodnicząca von der Leyen zapowiedziała, iż ta linia będzie kontynuowana. Co to oznacza? To oznacza, że przemysł będzie miał coraz większe problemy, coraz więcej ludzi straci pracę. Kto na tym zyska? Przede wszystkim Chińczycy – wskazała Beata Szydło, europoseł PiS.

Wprost do unijnego komisarza zwróciła się europoseł Anna Zalewska i przypomniała, że kryzys w branży motoryzacyjnej nie bierze się wyłącznie z tempa, jakie narzuciła Unia, ale jest elementem szerokiej polityki klimatycznej.

– Dobrze pan wie, że każdy dokument z pakietu Fit for 55 był z wielką radością przyjmowany w Chinach, pisany właściwie pod Chiny, żeby zdobywali europejskie rynki – oceniła.

Chiny to dziś największy producent samochodów elektrycznych na świecie. Najwięcej elektryków Pekin wysyła do Europy. Bruksela szuka nowych narzędzi, by ograniczyć chińską konkurencję. Planuje wprowadzić cła, a taryfy mogą sięgnąć nawet kilkudziesięciu procent. W odpowiedzi Pekin postanowił uderzyć we Francję, która odpowiada za 99 proc. eksportu brandy w Unii Europejskiej. Obawy przed chińskim odwetem mają rolnicy, bo Chiny mogą uderzyć w sektor mleczarski oraz wieprzowinę. Wokół tematu konkurencyjności europejskiej gospodarki koncentruje się ogłoszony we wrześniu raport Draghiego, ale według prof. Zbigniewa Krysiaka jest on narzędziem do budowy superpaństwa.

– W tej panice mówi, że rozwiązaniem jest wspólny dług, jest brak weta, a więc odbieranie wolności innym krajom – zauważył ekspert.

W pracach nad raportem nie brali udziału przedstawiciele naszej części Europy.

TV Trwam News

drukuj
Tagi:

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl