[TYLKO U NAS] Min. A. Adamczyk: Porty w Szczecinie, Świnoujściu, Gdyni i Gdańsku to perły Bałtyku, które muszą być dobrze skomunikowane
Dzisiaj nasze porty przechodzą okres dynamicznego rozwoju. To swoiste perły Bałtyku – porty: Szczecin, Świnoujście, Gdynia, Gdańsk. Aby te perły lśniły pełnią swojej krasy, muszą być dobrze skomunikowane – podkreślał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w środowych „Aktualnościach dnia” na antenie Radia Maryja.
Zwiększa się dostępność do portów w Szczecinie, Świnoujściu, Gdańsku i Gdyni. Mówi się, że gdański port może być największym portem kontenerowym nad Bałtykiem. Dobrze funkcjonujące i dostępne porty morskie to jeden z silników gospodarki kraju – podkreślił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
– Dzisiaj nasze porty przechodzą okres dynamicznego rozwoju. To swoiste perły Bałtyku – porty: Szczecin, Świnoujście, Gdynia, Gdańsk. Aby te perły lśniły pełnią swojej krasy, muszą być dobrze skomunikowane. To nie tylko to, że do portu dopłynie statek i będzie tam dobrze obsłużony przez nowoczesne urządzenia nabrzeża, ale to przede wszystkim możliwość dotarcia do tego portu i wyjazdu z tymi towarami przywiezionymi z morza – zaznaczył gość „Aktualności dnia”.
Jak zauważył minister infrastruktury, dzisiaj nie można powiedzieć o portach w Szczecinie, Świnoujściu, Gdańsku i Gdyni, że są dobrze skomunikowane, dlatego rząd PiS podjął decyzję o przebudowie szlaków kolejowych doprowadzających do portów.
– Z dumą mogę poinformować, że rząd Prawa i Sprawiedliwości podjął decyzję o sfinansowaniu prac polegających na przebudowie szlaków kolejowych tzw. ostatniej mili, czyli tych szlaków, które doprowadzają do portów. Aż 4,5 mld złotych, by odpowiednio skomunikować kolejowo porty w Gdańsku, Szczecinie, Gdyni i Świnoujściu. Miałem zaszczyt być obecny przy podpisywaniu takiej umowy z panem premierem Mateuszem Morawieckim – powiedział Andrzej Adamczyk.
Szlaki kolejowe doprowadzające do portów w Szczecinie, Świnoujściu, Gdańsku i Gdyni mają stać się nowoczesne i zelektryfikowane.
– Najdłuższe pociągi, ponad 700-metrowe, będą mogły wjeżdżać do portu i będą tam mogły być obsłużone. Wszystkie linie zostaną zelektryfikowane – zaznaczył minister.
Prace nad przebudową szlaków kolejowych będą trwały 32 miesiące.
– Do 2023 roku szlaki kolejowe doprowadzające do portów zwiększą swoje możliwości i dwukrotna ilość pociągów będzie mogła przemieszczać się tymi szlakami – poinformował Andrzej Adamczyk.
Całą rozmowę z ministrem Andrzejem Adamczykiem można odsłuchać [tutaj].
RIRM