Szóstoklasiści mają problem z językiem ojczystym
Polscy szóstoklasiści, podczas tegorocznych ogólnopolskich egzaminów, wypadli lepiej z języka angielskiego niż z języka polskiego i matematyki. Średni wynik z matematyki to 61 proc. Z polskiego 73 proc., a z języka angielskiego 78 procent.
Mirosław Orzechowski, były wiceminister edukacji mówi wprost – to kompromitacja.
– Nie ma takich starań, żeby uczniowie „nasiąkali” duchem polskim. To jest kompromitujące dla tych, którzy piszą programy. Zalążek polskości zdobywa się w szkole podstawowej. Dzieci robią więcej błędów z języka polskiego, niż z języka obcego. To nie może mieć miejsca w polskiej szkole w nauczaniu początkowym. Te pierwsze sześć klas to jest to nauczanie początkowe, które przygotowuje dzieci do bardziej rozwiniętego kształcenia w gimnazjum, a później w liceum. Efekt tego może być bardzo zły – podkreśla Mirosław Orzechowski.
W piątek Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wyniki sprawdzianu; swoje indywidualne wyniki poznali też uczniowie.
Zaświadczenia wydane przez CKE z wynikiem uzyskanym ze sprawdzianu uczniowie dostaną 26 czerwca wraz ze świadectwem ukończenia szkoły podstawowe.
RIRM