Sejmowe komisje ponownie za odrzuceniem projektu ws. PKL

Posłowie z sejmowych komisji Infrastruktury, Samorządu Terytorialnego i Skarbu ponownie chcą odrzucenia projektu PiS ws. Polskich Kolei Linowych. Zakłada on m.in. przekazanie akcji spółki władzom woj. małopolskiego.

Jest to projekt nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP oraz ustawy o Funduszu Kolejowym.

Projekt przewiduje także, że województwo przez 20 lat będzie musiało zachować 51 proc. głosów w kapitale zakładowym firmy. Teraz ponownie trafi on na posiedzenie plenarne Sejmu.

–  Na wskutek nacisków politycznych na połączonych komisjach posłowie odrzucili nasz wniosek i znowu stawiają wniosek o głosowanie nad jego odrzuceniem. Tym razem w ramach drugiego czytania. To wszystko przebiega – w moim przekonaniu – niesprawiedliwie i nieuczciwie. To tendencja polityki Platformy Obywatelskiej i PSL – powiedział poseł PiS Krzysztof Tchórzewski, z sejmowej komisji infrastruktury.

Zgodnie z zapowiedziami PKP SA, prywatyzacja PKL może się zakończyć jeszcze w tym półroczu.  Na razie PKP SA. otrzymały pięć ofert wiążących na zakup PKL. Po ich sprawdzeniu mają przystąpić do negocjacji z wybranymi oferentami. Spółka PKL zarządza infrastrukturą turystyczną m.in. w Zakopanem, Zawoi, Szczawnicy oraz w Krynicy.

W 2011 roku spółka osiągnęła 9,1 mln zł zysku netto oraz 51,4 mln zł przychodów. Problem prywatyzacji PKL trwa od kilku lat i budzi wiele kontrowersji – dodaje  poseł Krzysztof Tchórzewski.

Państwo polskie stać na dokapitalizowanie i wzmocnienie samorządu województwa pomorskiego poprzez przekazanie mu wartościowej spółki – jaką jest szybka kolej miejska w Trójmieście. Jeżeli tak to może być także dowartościowane województwo małopolskie m.in. poprzez przekazanie temu województwu spółki PKL. Uważaliśmy, że skoro jest to możliwie w jednym ośrodku to w drugim także. Nie może być tak, że miasto rodzinne premiera i ministra jest zauważane i ubogacane. Małopolska jest także regionem bardzo ważnym w Polsce – zaznaczył poseł Krzysztof Tchórzewski.

Prywatyzacja PKL ma zapewnić środki na spłatę części zadłużenia polskiej kolei. W tym roku PKP SA musi spłacić ok. 1 mld zł długu.

RIRM

drukuj
Tagi:

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl