Rośnie liczba próśb o interwencję składanych do Rzecznika Finansowego
Według szacunków, w tym roku próśb o interwencję Rzecznika Finansowego będzie ponad 10 tys. Najwięcej skarg dotyczy kredytów konsumenckich i walutowych.
Rynek bankowy i ubezpieczeń powinien być szczególnie analizowany. Powodem są kolejne afery, które wychodzą na jaw.
– Kolejne afery, z którymi mamy do czynienia, czy ostatnia afera GetBacku, czy ostatnia afera z oferowaniem przez jeden z banków jednostek uczestnictwa w funduszach, które okazały się piramidą finansową – mówił prof. Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy.
Według szacunków, w tym roku próśb o interwencję Rzecznika Finansowego będzie ponad 10 tys., podczas gdy rok temu było ich mniej niż 5 tys. Najwięcej skarg dotyczy kredytów konsumenckich i walutowych, a także kradzieży pieniędzy z kont klientów, za które banki nie chcą brać odpowiedzialności.
– Rzecznik jest rzecznikiem klientów i ma reprezentować klientów właśnie w ich relacjach z bankami i ubezpieczycielami. To wsparcie powinno być większe, ponieważ symetria jest też większa – podkreślił Rzecznik Finansowy.
Przy okazji dyskusji o roli Rzecznika Finansowego warto, aby porozmawiać na temat strategii ochrony konsumentów w Polsce, która powinna być realizowana przez różne instytucje – dodał prof. Mariusz Golecki.
TV Trwam News