fot. twitter.com

Rosja: próba otrucia A. Nawalnego?

Lider rosyjskiej opozycji Aleksiej Nawalny przebywa w szpitalu. Trafił tam z wysypką na twarzy. Nieznane są przyczyny „ostrej reakcji alergicznej” polityka.

W niedzielę Aleksiej Nawalny trafił do szpitala z podejrzeniem „ostrej reakcji alergicznej”. Miał opuchniętą twarz, pokrytą wysypką. Według byłej lekarki rosyjskiego opozycjonisty, jego stan może być wywołany zatruciem nieznaną substancją chemiczną. Jak dodała mogły się do tego przyczynić osoby trzecie. Do tej pory nie rozpoznano przyczyn reakcji alergicznej.

Do szpitala Nawalny został przewieziony z aresztu, gdzie przebywał od kilku dni. Polityk został zatrzymany na okres 30 dni za wzywanie do udziału w nielegalnych protestach. Wcześniej zapowiadał, że jeśli opozycyjni kandydaci nie zostaną zarejestrowani w wyborach, to w sobotę dojdzie do demonstracji przed siedzibą władz. Rosyjska komisja wyborcza odrzuciła kandydatury 57 osób, w tym także wielu opozycjonistów. Powodem były rzekomo nieprawidłowości z podpisami poparcia. Mimo aresztowania Aleksieja Nawalnego, sobotnia demonstracja się odbyła. Podczas protestu zatrzymano prawie 1400 osób.

TV Trwam News/RIRM

drukuj