Prace nad torem wodnym w Szczecinie dobiegają końca
Już niedługo do szczecińskiego portu będą mogły swobodnie wpływać statki o ładowności 40 tys. ton. Pracę nad pogłębieniem toru wodnego do 12,5 m dobiegają końca. Na inwestycji zyska nie tylko szczeciński port i region, ale także cała Polska.
Prace nad pogłębieniem toru wodnego do Szczecina do 12,5 m są już na ostatniej prostej – poinformował Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.
– Dzisiaj możemy już powiedzieć, że ta inwestycja dobiega końca – powiedział wicemin. Marek Gróbarczyk.
Tor o długości 67 km łączy port w Szczecinie z otwartym morzem.
– Około 90 proc. urobku zostało już wyrefulowanych na wyspy. Za 1,5 miesiąca będziemy mieć gotowy tor, jeżeli chodzi o głębokość 12,5 m – poinformował Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie.
Ta inwestycja to nowa szansa dla Szczecina i sygnał dla inwestorów – wskazał Leszek Dobrzyński, poseł PiS.
– Oznacza to, że rzeczywiście otwieramy port w Szczecinie na nowe możliwości. Otwieramy nową kartę w dziejach portu, a jeśli to połączymy z wszelką infrastrukturą drogową i kolejową, to będą otwarte nowe możliwości – wskazał poseł Leszek Dobrzyński.
Są to nowe możliwości dla wzrostu gospodarczego nie tylko regionu, ale i całego kraju – dodał Artur Szałabawka, poseł PiS.
– Mamy tutaj do czynienia z inwestycją, która jest pod wodą. Nie jest ona widoczna dla przeciętnego Polaka, ale jest widoczna i bardzo ważna dla wszystkich, którzy chcą inwestować w województwie zachodniopomorskim. Pogłębienie toru otwiera wielkie perspektywy dla całego naszego kraju – wyjaśnił poseł Artur Szałabawka.
Inwestycja zwiększy także wpływy do budżetu państwa.
– Inwestycja pozwoli rozwijać się portowi Szczecin i przyjmować o wiele większe ładunki, co oznacza, że będą większe obroty. Środki trafiają do budżetu, a później możemy je sprawiedliwie dzielić i przeznaczyć na programy społeczne oraz prorodzinne, a także na dofinansowanie innowacyjności i przedsiębiorców – powiedział Zbigniew Bogucki, wojewoda zachodniopomorski.
To jest prawdziwa polityka gospodarcza, która ma służyć ludziom – podkreślił wojewoda zachodniopomorski.
– My działamy tutaj w Szczecinie, w Świnoujściu, na Odrze, powstaje wielki tor podejściowy na Mierzei. Jednak byli tacy, co najwyżej kopali piłkę i nazywali to „harataniem w gałę” i to nas różni – ocenił Zbigniew Bogucki.
To jednak nie koniec inwestycji w tym regionie.
– Przed nami budowa terminala kontenerowego w Świnoujściu i blisko 65 km pogłębienia toru podejściowego od strony Bałtyku – zapowiedział Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.
Do tego dojdzie nazywana przez rządzących ofensywa infrastrukturalna realizowana w ramach Polskiego Ładu.
TV Trwam News