fot. facebook/Lotnisko Chopina

Polityk FDP ostrzega niemieckie władze przed budową Centralnego Portu Komunikacyjnego w Polsce

Polityk Wolnej Partii Demokratycznej (FDP) ostrzega niemieckie władze przed Centralnym Portem Komunikacyjnym w Baranowie. Widzi w nim ogromną konkurencję dla Berlina. Wzywa też rządzących w Berlinie i Brandenburgii, by stawili czoła nowej konkurencji.

Niemiecki polityk mówił w tym kontekście o potrzebie szybkiego ukończenia portu lotniczego w Berlinie oraz inwestycji ponad 1 mld euro w dalszą obsługę lotniska Tegel. O sprawie napisały niemieckie media.

Centralny Port Komunikacyjny to najważniejsza polska inwestycja infrastrukturalna. Przyczyni się do rozwój sieci połączeń kolejowych oraz drogowych. Nowe polskie lotnisko ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie.

I to właśnie możliwość utraty przez Berlin przewagi konkurencyjnej na rzecz Warszawy niepokoi polityka FDP Sebastiana Czaję. Z Berlina można będzie szybciej dojechać na lotnisko w Baranowie niż na port lotniczy we Frankfurcie nad Menem – wskazuje jeden z berlińskich dzienników.

Te obawy potwierdzają, że decyzja rządu o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego jest bardzo dobra z punktu widzenia interesu Polski – powiedział poseł PiS Maciej Małecki.

– Centralny Port Komunikacyjny sprawi, że staniemy się liderem w ruchu lotniczym w naszej części Europy. Nerwowość, jaka zapanowała w Niemczech potwierdza, że w sposób skuteczny będziemy mogli konkurować z nimi także o pasażerów z Niemiec. Wypowiedzi niemieckich polityków na temat Centralnego Portu Komunikacyjnego, obawy, jakie pojawiają się w Niemczech przed CPK, rzucają bardzo niedobre światło na dotychczasowe działania polityków Platformy Obywatelskiej w Polsce. Pamiętamy wypowiedzi prominentnych polityków PO, którzy podważali sens budowy CPK, a wręcz zwalczali jego pomysł – zaznaczył polityk.

Po pierwszym etapie budowy Centralny Port Komunikacyjny ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie. A docelowo nawet do 100 mln. Obiekt wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową i kolejową ma kosztować ok. 30-35 mld zł. Sam port powinien powstać do końca 2027 r.

RIRM

drukuj