Podkarpackie. Trwa przebudowa linii kolejowej Rzeszów-Przemyśl
Ponad 250 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe w ostatnich czterech latach na przebudowę linii Rzeszów–Medyka na Podkarpaciu. W tym roku wydanych zostanie ponad 25 mln zł, za te pieniądze rozbudowane będą stacje m.in. w Jarosławiu i Przemyślu.
Jak poinformowała PAP Dorota Szalacha z PKP PLK, w latach 2010-2014 na linii Rzeszów-Przemyśl-Medyka wymieniono na nowe prawie 140 km torów oraz 65 km sieci trakcyjnej.
– Przebudowano również prawie 50 mostów, wiaduktów i przepustów. Dzięki remontowi przejazdów kolejowo-drogowych znacznie podniósł się poziom bezpieczeństwa. Pasażerowie korzystają również z lepszej obsługi na stacjach m.in. w Strażowie, Łańcucie oraz na przystankach Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów czy Kosina – dodała.
W tym roku kolejowa spółka wyda ponad 25 mln zł na przebudowę tej linii. W ramach tych prac na stacji Jarosław wydłużony zostanie peron do 400 m.
– Wyposażony będzie w nowe wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Dodatkowo remont wiaduktu i przejścia podziemnego zapewni większe bezpieczeństwo. Natomiast w Przemyślu remont przejścia poprawi komunikację między peronami. Dzięki wymianie szyn na tej stacji będzie też sprawniejsza obsługa ruchu kolejowego – zaznaczyła Szalacha.
Prace w Jarosławiu zakończyć się mają w I kwartale przyszłego roku, a w Przemyślu jeszcze w tym roku. Podobnie jak prace na torach na odcinkach Żurawica – Przemyśl i Przemyśl – Hurko.
Dzięki przebudowie infrastruktury kolejowej nie tylko zwiększy się bezpieczeństwo w ruchu pociągów, ale skróci się czas przejazdu. Możliwe to będzie dzięki podniesieniu prędkości – miejscami z 60 km/h do 120 km/h.
W kolejnych dwóch latach PKP PLK planuje dalsze prace na trasie Rzeszów-Przemyśl-Medyka. Na linii przywrócona ma być prędkość pociągów do 120 km/h. Dzięki temu i po zakończeniu modernizacji linii z Rzeszowa do Krakowa podróż do stolicy Małopolski z Przemyśla nie przekroczy 3 godzin.
PAP/RIRM